Agencja Rynku Rolnego na przełomie roku 2012/2013 wdroży dwie nowe kampanie zachęcające Polaków do picia mleka. Ich koszt to 4 mln euro.
ARR podpisał już umowy na realizację kampanii informacyjno-promocyjnych: „Mam kota na punkcie mleka” oraz „QMP – wołowina zawsze dobra”.
Pierwsza z nich ma na celu informowanie dzieci i ich opiekunów o właściwościach odżywczych i zdrowotnych mleka, jogurtów i serów. Dzięki takiej reklamie producenci i przetwórcy mleka chcą zachęcić dzieci i dorosłych do spożywania mleka i jego produktów. Pozytywne nastawianie będzie polegało na grach edukacyjnych i konkursach. Za przeprowadzenie tego typu kampanii odpowiadają dwie organizacje: Polska Izba Mleka i Polska Federacja Hodowców Bydła i Przetworów Mleka.
Celem drugiego przedsięwzięcia jest poinformowanie konsumentów, hurtowników, kupców detalicznych i restauratorów o systemie QMP, który gwarantuje wysoką jakość mięsa. Uświadomienie konsumentów polega na przekazaniu im, iż certyfikowana znakiem QMP wołowina jest bezpieczna, przebadana i smaczna – krucha i soczysta. Promocja odbędzie się w formie degustacji. Organizatorem będzie Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego.
Realizacja obu kampanii pochłonie 4 mln euro i potrwa 3 lata. Obie akcje współfinansowane są w 50 procentach ze środków UE, w 30 procentach z budżetu krajowego (ARR), pozostałe 20 procent to fundusze promocji: Mleka oraz Mięsa Wołowego.
źródło: Gospodarz.pl/Forsal.pl Foto:
sxc.hu