Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-12-23
-
Globalne zbiory zbóż
2024-12-23 -
Ceny zbóż na giełdach towarowych (8.12.2024)
2024-12-23 -
Unijna produkcja trzody chlewnej
2024-12-23
Poznaj produkty
-
Podajnik do warzyw KRUKOWIAK
2012-03-15 -
Spawarka Inwertorowa Barracuda MMA200A
2012-02-16 -
JOHN DEERE - szyba przednia seria 6000
2011-12-13 -
Nawóz L-Actipol EDTA Mo-6
2014-02-21 -
Podbieraki do oczka wodnego
2013-02-26
Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych
Informacja o terminie składania propozycji programów promocyjnych i/lub informacyjnych.
ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM RADY (WE) NR 3/2008 Z DNIA 17 GRUDNIA 2007 R. ORAZ ROZPORZĄDZENIEM KOMISJI (WE) NR 501/2008 Z DNIA 5 CZERWCA 2008 R., z późn. zm.
zaprasza organizacje branżowe lub międzybranżowe do składania propozycji programów promocyjnych i/lub informacyjnych.
Organizacje branżowe zrzeszające
producentów lub organizacje międzybranżowe zrzeszające producentów,
przetwórców i dystrybutorów, reprezentatywne dla określonej branży
rolnej, mogą uzyskać dofinansowanie (maksymalnie 80% faktycznie
poniesionych kosztów netto) do realizacji programu promocyjnego i/lub
informacyjnego. Program ten powinien stanowić spójny zestaw działań z
zakresu public relations, reklamy, wdrażanych przez minimum rok, dwa lub
trzy lata. Działania te można prowadzić na rynku krajów trzecich,
prezentując zalety i cechy charakterystyczne produktu.
Produkty, które mogą być objęte ww. działaniami:
-
świeża, schłodzona lub mrożona wołowina i wieprzowina; przetwory spożywcze wytworzone na bazie tych produktów;
-
mięso drobiowe wysokiej jakości;
-
przetwory mleczne;
-
napoje spirytusowe z oznaczeniem geograficznym lub o zastrzeżonym, tradycyjnym opisie;
-
świeże i przetworzone owoce i warzywa;
-
przetwory ze zbóż i ryżu;
-
włókno lniane;
-
żywe rośliny i produkty ogrodnictwa ozdobnego;
-
produkty posiadające chronioną nazwę pochodzenia (PDO), chronione oznaczenie geograficzne (PGI) lub oznaczenie gwarantowanej tradycyjnej specjalności (TSG), zgodnie z rozporządzeniami Rady (WE) nr 509/2006 lub 510/2006;
-
produkty rolnictwa ekologicznego, zgodnie z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 889/2008. z późn. zm.
Propozycje programu (wniosek o
udzielenie wsparcia dla realizacji programów promocyjnych i/lub
informacyjnych na formularzu Wpi_f1, formularz wniosku dotyczącego
programów współfinansowanych przez UE oraz inne wymagane dokumenty)
należy przesłać pocztą lub dostarczyć pod adresem: Agencja Rynku
Rolnego, Kancelaria Ogólna, ul. Nowy Świat 6/12, 00-400 Warszawa oraz
przesłać w formie elektronicznej na adres:
promocja@arr.gov.pl
Ostateczny termin składania propozycji programów upływa 31 marca 2011 roku, do godz. 16.00
Za datę złożenia propozycji programu przyjmuje się datę wpływu do
Agencji Rynku Rolnego. Propozycje programów otrzymane po terminie
wyznaczonym na ich składanie nie będą rozpatrywane i zostaną zwrócone
bez otwierania.
Przed złożeniem propozycji programu należy
zapoznać się z warunkami uczestnictwa w w/w mechanizmie udostępnionymi
na stronie internetowej www.arr.gov.pl oraz zarejestrować się w
Centralnym Rejestrze Przedsiębiorców Agencji Rynku Rolnego. Szczegółowe
informacje mogą Państwo uzyskać w Biurze Promocji Żywności tel. (+48 22)
661 71 11.
Informacja dot. akceptacji programów promocyjnych i informacyjnych
W dniu 9 grudnia 2010 roku Komisja Europejska zaakceptowała program promocyjno-informacyjny "TRADYCJA, JAKOŚĆ I EUROPEJSKI SMAK" dotyczący wieprzowiny, wołowiny oraz przetworów spożywczych opartych na tych składnikach.
Program złożony przez Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI), stanowi kontynuację zakończonego programu „Stół pełen smaków”.
Obecna kampania obejmuje trzy rynki docelowe: Korei Płd., USA oraz Wietnamu.
Łączny budżet dwuletnich działań promocyjnych wynosi 3 476 488,27 Euro.
Złożone propozycje programów promocyjnych i informacyjnych
W terminie do 30 listopada 2010 r. do ARR wpłynęły propozycje programów promocyjnych i informacyjnych dotyczące promocji oleju rzepakowego, owoców, warzyw i soków, mleka i produktów mlecznych, wołowiny w systemie jakości QMP oraz drobiu.
Łączny budżet programów wynosi ok. 15,4 mln €.
Propozycje programów złożyły następujące organizacje:
-
Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego;
-
Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju;
-
Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich-Związek Rewizyjny;
-
Krajowa Unia Producentów Soków,
-
Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza.
Rynki objęte promocją: Polska, Łotwa, Rumunia, Czechy, Niemcy, Hiszpania.
Konferencja prasowa podsumowująca program promocyjno – informacyjny pt. „Stawiam na mleko i produkty mleczne”
W dniu 5 października 2010 roku, w siedzibie Krajowego Związku
Spółdzielni Mleczarskich Zw. Rew., odbyła się konferencja prasowa
podsumowująca trzyletnią kampanię promocyjno - informacyjną pt. „Stawiam
na mleko i produkty mleczne”, która była pierwszą kampanią
współfinansowaną ze środków Unii Europejskiej, promującą na rynku
polskim mleko i produkty mleczne.
Celem kampanii było przede
wszystkim edukowanie dzieci i ich opiekunów w kwestii picia mleka i
spożywania produktów mlecznych oraz zwiększenia spożycia promowanych
produktów.
Osiągnięcie zamierzonych celów wymagało
przeprowadzenia kompleksowych działań informacyjnych i promocyjnych we
wszystkich województwach w Polsce. W promowanie mleka i przetworów
mlecznych zaangażowane zostały media takie jak telewizja, prasa i
Internet. Przeprowadzono również szereg działań o charakterze
bezpośrednim, ukierunkowanych na kontakt z grupami docelowymi podczas
imprez w centralnych punktach wybranych miast oraz szkołach, jak również
podczas degustacji w punktach sprzedaży. W przeciągu trzech lat
kampanii odwiedzono 108 miast w całej Polsce, w tym 324 szkoły oraz
ponad pół tysiąca punktów sprzedaży.
Budżet kampanii wyniósł
ponad 9 mln euro netto i finansowany był w 50% z Unii Europejskiej, 30% z
budżetu Rzeczypospolitej Polskiej i 20% z Funduszu Promocji
Mleczarstwa.
Konferencja prasowa na temat kampanii informacyjnej dotyczącej mięsa wieprzowego produkowanego zgodnie z krajowym systemem jakości Pork Quality System
W dniu 29 września br. roku, w siedzibie Związku „Polskie Mięso”,
odbyła się konferencja prasowa inaugurująca trzyletnią kampanię
informacyjną pt. „ Kampania informacyjna na temat mięsa wieprzowego
świeżego, schłodzonego lub mrożonego) produkowanego zgodnie z krajowym
systemem jakości Pork Quality System PQS, która jest pierwszą kampanią dotyczącą promocji mięsa na rynku unijnym (polskim).
Na kampanie dotyczące promocji mięsa KE przeznaczyła dotychczas 5,4 mln Euro, z czego 1,85 mln Euro stanowi dofinansowanie ze środków unijnych (50% całkowitego budżetu kampanii) kampanii dot. promocji mięsa wieprzowego.
Kampania ta dodatkowo współfinansowana jest:
-
ze środków krajowych w wysokości 1,11 mln Euro (30% całkowitego budżetu kampanii) oraz
-
ze środków Funduszu Promocji Wieprzowiny w wysokości ponad 1,55 mln Euro (20% całkowitego budżetu kampanii oraz podatek VAT).
.
Start Kampanii informacyjnej na temat mięsa wieprzowego (świeżego, schłodzonego lub mrożonego) produkowanego zgodnie z krajowym systemem jakości Pork Quality System - PQS
W dniu 3 września 2010 r. Agencja Rynku Rolnego zawarła umowę ze
Związkiem „Polskie Mięso” na realizację 3-letniej kampanii informacyjnej
dotyczącej mięsa wieprzowego (świeżego, schłodzonego lub mrożonego)
pt. Kampania informacyjna na temat mięsa wieprzowego (świeżego,
schłodzonego lub mrożonego) produkowanego zgodnie z krajowym systemem
jakości Pork Quality System - PQS.
Całkowity budżet kampanii wynosi 3 711 633 €
z czego 1 855 817 € współfinansowane jest ze środków unijnych, 1 113
489,40 € ze środków krajowych oraz 742 326,60 € ze środków Funduszu
Promocji Mięsa Wieprzowego. Program realizowany będzie na terenie
Polski. Wykonawcą kampanii tj. tzw. organizacją wdrażającą jest CAM
Media S.A.
Szczegółowe informacje na temat Kampanii dostępne będą wkrótce na stronie http://www.wieprzowinapqs.pl.
Realizowane
w ten sposób kampanie są złożonymi zestawami działań wdrażanymi w
okresie od 1 do 3 lat. Wachlarz dofinansowanych działań obejmuje te
środki przekazu, które są znane z prywatnej reklamy (np. działania
public relations, reklamę w mediach, udział w targach, wystawach,
seminaria, szkolenia, serwisy internetowe, konkursy itp.).
Przekaz
promocyjny nie może się koncentrować na prywatnych markach, a w zamian
powinien zwiększać wiedzę odbiorców na temat produktów, łańcucha
produkcji, systemu kontroli, standardów jakościowych i skłaniać ich do
świadomego wyboru.
Bliższe informacje nt. zasad korzystania z
mechanizmu działań promocyjnych i informacyjnych, a także innych
mechanizmów wsparcia działań promocyjnych administrowanych przez ARR
można uzyskać na stronie www.arr.gov.pl w zakładce Promocja żywności.
Informacja dot. złożonych propozycji programów promocyjnych i informacyjnych
W terminie do 31 marca 2010 r. do ARR wpłynęła propozycja programu
promocyjno- informacyjnego ,,TRADYCJA, JAKOŚĆ I EUROPEJSKI SMAK",
dotyczącego wieprzowiny, wołowiny oraz przetworów spożywczych opartych
na tych składnikach.
Program złożony został przez Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego,
i stanowi kontynuację zakończonego 6 marca dwuletniego programu „Stół
pełen smaków”, skierowanego na rynki Korei Płd. oraz USA.
Złożona propozycja kampanii obejmuje tym razem trzy rynki docelowe: Korei Płd. i USA oraz Wietnamu.
Łączny budżet dwuletnich działań promocyjnych wynosi 3 967 466,01 Euro.
Start kampanii „Europejski stół – tradycja, nowoczesność, jakość”
W dniu 1 marca 2010 r. Agencja Rynku Rolnego zawarła umowę ze Stowarzyszeniem Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej na realizację 2-letniej kampanii promocyjnej dotyczącej świeżego, schłodzonego lub mrożonego mięsa i jego przetworów, w tym świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny, cielęciny i wieprzowiny pt. „Europejski stół – tradycja, nowoczesność, jakość”.
Całkowity budżet kampanii wynosi 3 103 tys. Euro, a planowane działania
obejmują Rosję, Ukrainę, Chiny, Singapur i Tajlandię. Wykonawcą
kampanii tj. tzw. organizacją wdrążającą jest Krajowa Izba Gospodarcza –
Centrum Promocji.
„Europejski stół – tradycja, nowoczesność, jakość”
jest kampanią realizowaną w ramach mechanizmu Wsparcie działań
promocyjnych i informacyjnych, w ramach którego organizacje branżowe
mają możliwość uzyskania refundacji 80% kosztów poniesionych na
działania promocyjne i informacyjne z funduszy UE i Polski. Realizowane
w ten sposób kampanie są złożonymi zestawami działań wdrażanymi w
okresie od 1 do 3 lat. Wachlarz dofinansowanych działań obejmuje te
środki przekazu, które są znane z prywatnej reklamy (np. działania
public relations, reklamę w mediach, udział w targach, wystawach,
seminaria, szkolenia, serwisy internetowe, konkursy itp.). Przekaz
promocyjny nie może się koncentrować na prywatnych markach, a w zamian
powinien zwiększać wiedzę odbiorców na temat produktów, łańcucha
produkcji, systemu kontroli, standardów jakościowych i skłaniać ich do
świadomego wyboru.
Bliższe informacje nt. zasad korzystania z
mechanizmu działań promocyjnych i informacyjnych, a także innych
mechanizmów wsparcia działań promocyjnych administrowanych przez ARR
można uzyskać na stronie www.arr.gov.pl w zakładce Promocja żywności.
„Europejski stół – tradycja, nowoczesność, jakość”
jest 4 kampanią realizowaną w ramach mechanizmu Wsparcie działań
promocyjnych i informacyjnych poza terytorium UE przez polską
organizację branżową. w Na tle 18 krajów UE korzystających z powyższego
instrumentu w latach 2000-2009 Polska zajmuje 8 pozycję pod względem
wysokości przyznanych budżetów reklamowych adresowanych na rynek poza
UE.
Kraje UE |
budżet |
wkład UE |
liczba |
pozycja |
Włochy |
72,2 |
36,0 |
44 |
1 |
wielonarodowe |
61,2 |
30,5 |
23 |
2 |
Grecja |
46,9 |
23,4 |
19 |
3 |
Portugalia |
12,9 |
6,4 |
11 |
4 |
Cypr |
12,0 |
6,0 |
5 |
5 |
Francja |
10,0 |
5,0 |
8 |
6 |
Niemcy |
9,5 |
4,8 |
4 |
7 |
Polska |
9,0 |
4,5 |
4 |
8 |
całość UE |
239,8 |
119,8 |
126 |
|
Pośród 7 aktywnych krajów, z tych, które przyłączyły się do UE w roku 2004 i 2007 Polska zajmuje 2 pozycję, po Cyprze.
Nowe kraje UE |
budżet |
wkład UE |
liczba |
pozycja |
Cypr |
12,0 |
6,0 |
5 |
5 |
Polska |
9,0 |
4,5 |
4 |
8 |
Litwa |
5,2 |
2,6 |
2 |
9 |
Bułgaria |
2,0 |
1,0 |
1 |
13 |
Słowenia |
1,7 |
0,8 |
1 |
15 |
Węgry |
1,3 |
0,7 |
1 |
16 |
Rumunia |
0,8 |
0,4 |
1 |
17 |
Źródło:http://www.arr.gov.pl/