Kategorie
Zobacz również tu
-
Ceny na stacjach paliw ustabilizowały się
2024-10-30 -
Unijna produkcja mięsa
2024-10-30
Poznaj produkty
-
Drzwi przemysłowe przesuwne i rozwierane
2018-02-27 -
Dziennik polowy
2020-03-13 -
Opryskiwacz Booster Reset-P Caffini
2020-08-05 -
Belka herbicydowa TEKLA
2023-10-10
Dzięki programowi „Szklanka Mleka” polskie dzieci wypiły już ponad 1 miliard szklanek mleka!
Dyrektorzy OT ARR rozpoczęli wydawanie decyzji w sprawie przyznania limitu środków finansowych na realizację dopłaty krajowej w roku szkolnym 2011/2012.
Do OT ARR wpłynęły 163 wnioski na kwotę ok. 118,7 mln PLN.
Zapotrzebowanie na limit środków finansowych na realizację dostaw mleka i
przetworów mlecznych w roku szkolnym 2011/2012 zgłosiło ok. 12 tys.
szkół podstawowych, w których udział w programie zadeklarowało ok. 2,24
mln uczniów.
Na realizację dopłaty krajowej w roku szkolnym 2011/2012 Rada Ministrów przeznaczyła 118 mln zł (Rozporządzenie
Rady Ministrów z dnia 9 czerwca 2011 r. w sprawie wysokości środków
finansowych przeznaczonych na wypłatę dopłaty krajowej w roku szkolnym
2011/2012).
Dyrektorzy OT ARR będą wydawać decyzje w sprawie przyznania limitu środków finansowych do dnia 31 sierpnia 2011 r.
Przez siedem lat funkcjonowania program „Szklanka Mleka” cieszy się
dużym zainteresowaniem dzieci uczęszczających do przedszkoli, szkół
podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych na terenie całego
kraju.
Celem programu jest promowanie zdrowego odżywiania poprzez zachęcenie
dzieci i młodzieży do spożywania mleka i przetworów mlecznych oraz
kształtowanie trwałego nawyku konsumpcji zdrowych produktów mlecznych.
Polska od roku szkolnego 2007/2008 jest na pierwszym miejscu wśród
krajów UE pod względem ilości mleka i przetworów mlecznych spożytych w
ramach programu w placówkach oświatowych.
W programie „Szklanka Mleka” uczestniczy ok. 14,5 tys. placówek oświatowych, w tym ok. 9,5 tys. szkół podstawowych (ok. 68% szkół podstawowych w Polsce), a mleko i przetwory mleczne spożywa ok. 2,4 mln dzieci, w tym ok. 1,7 mln ze szkół podstawowych.