W połowie września rusza radiowo- telewizyjna kampania ARiMR promująca efekty PROW 2007 - 2013.

Na podstawie pomysłu i scenariusza Departamentu Komunikacji Społecznej ARiMR powstały radiowe i telewizyjne spoty informujące o efektach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013.

W połowie września rusza radiowo- telewizyjna kampania ARiMR promująca efekty PROW 2007 - 2013.

Gotowe już 30 - sekundowe "reklamówki" będą emitowane od połowy września w tzw. prime time-ie czyli  w porze najlepszej oglądalności  na antenie Programu I Polskiego Radia oraz w TVP, w TVN -ie oraz w Polsacie.

Myślą przewodnią telewizyjnego spotu, z udziałem Marka Sawickiego, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Tomasza Kołodzieja, Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji i Rolnictwa, jest pokazanie za pomocą zdjęć filmowych nowoczesnego oblicza polskiego rolnictwa i obszarów wiejskich, które jest efektem m.in. wdrażanego przez ARiMR Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013. Ponad 70 miliardów złotych  z tego Programu pozwoliło na przyspieszenie procesów unowocześniania  polskiej wisi  i przyniosło powstanie nowej jakości w rolnictwie. 


Dzięki wsparciu ze środków unijnych i krajowych  na  wielu obszarach rolnictwa i przemysłu rolno-spożywczego Polska osiągnęła już standardy i poziom znany  od lat w krajach tzw. starej unii. Na polskiej wsi na naszych oczach dokonują się historyczne przeobrażenia. 30 -sekundowy spot stara się w "pigułce" ten cywilizacyjny skok  przedstawić. Spot informuje o skali inwestycji w rolnictwie i przetwórstwie żywności zrealizowanych dzięki PROW 2007-2013 oraz o utworzonych nowych  miejscach pracy na terenach wiejskich, o wzroście standardów hodowli zwierząt i ochrony przyrody oraz produkcji  żywności. Nasza  wieś  też bardzo wypiękniała.


Zdjęcia do filmu zostały nakręcone  w okolicach Gdańska i na Kaszubach  w lipcu br.  Wybór miejsca nie był przypadkowy, ponieważ pomorskie  rolnictwo dobrze wykorzystało  szansę stworzoną  przez członkostwo w Unii Europejskiej, a  uroda kaszubskich krajobrazów zapewniła wykonanie pięknych zdjęć.


Spot wyprodukowała  11- osobowa ekipa filmowa  "Fabryki filmów" z Krakowa. Zdjęcia zostały wykonane w dniach 7-9 lipca i 22 lipca.  Doskonała jakość zdjęć została uzyskana dzięki  użyciu  najwyższej klasy kamery filmowej typu  RED ONE.  Takich  kamer używają  filmowcy z Hollywood  przy produkcji fabularnej. Spot został zilustrowany oryginalną, specjalnie skomponowaną i chyba wpadającą w ucho muzyką.


Poza 30 -sekundowym  filmem  przeznaczonym do emisji  na antenach telewizyjnych,  powstała także dłuższa  prawie  2- u minutowa internetowa  wersja spotu. Na agencyjnej stronie www.arimr.gov.pl  będzie można ją zobaczyć już wkrótce.


Natomiast spot radiowy promujący efekty PROW na lata 2007-2013, też powstał na podstawie scenariusza  powstałego w DKS ARiMR, jest nagrany jako epizod typowy dla radiowej powieści "W Jezioranach". Będzie on emitowany na antenie Programu I Polskiego Radia w godzinach porannych i około południa. Wystąpili w nim bohaterowie tej powieści Marek Frąckowiak odtwarzający w niej postać gospodarza Sroki i Cezary Kwieciński kreujący w powieści postać Adama Jabłońskiego. Posłuchaj spotu radiowego.


Wiesław Stefaniak
Marek Kassa


Kierownictwo Departamentu Komunikacji Społecznej dziękuje Pomorskiemu  Oddziałowi Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z siedzibą w Gdyni, a zwłaszcza Pani Katarzynie Dominas za pomoc przy produkcji spotu telewizyjnego.




Tagi:
źródło: