Prezes dr Waldemar Humięcki podziękował wszystkim członkom Rady za już wykonaną pracę, szczególnie w regionach, gdzie odbyły się posiedzenia i zostały wdrożone zasady, których współautorami byli sami przedstawiciele organizacji rolniczych.
Anna Zając-Plezia, Dyrektor Zespołu Gospodarowania Zasobem poinformowała, że Agencja kontynuuje zawieranie umów sprzedaży w przypadku procedur rozpoczętych przed 20 listopada ub. r., również zawieranych z dzierżawcami w ramach ustawowego pierwszeństwa w nabyciu. Wcześniej jednak konieczna jest weryfikacja dokumentów, która jest przeprowadzana zarówno w Biurze Prezesa, jak i w Oddziałach Terenowych Agencji. Z uwagi na to, że umowy kupna-sprzedaży muszą zostać zawarte najpóźniej 29 kwietnia, pozostało niewiele czasu na załatwienie rozpoczętych spraw. Dyrektor odpowiadała też na wiele pytań dotyczących zasad dzierżawy państwowych gruntów w przyszłości.
W skład Rady, która pełni funkcję doradczą i opiniotwórczą dla Prezesa Agencji, wchodzą przedstawiciele: Federacji Związków Pracodawców-Dzierżawców i Właścicieli Rolnych; Krajowej Rady Izb Rolniczych; Krajowego Związku Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych; Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego Rolników Indywidualnych „Solidarność”; Stowarzyszenia Dzierżawców i Właścicieli Rolnych RP; Związku Zawodowego Rolnictwa Samoobrona; Związku Zawodowego Centrum Narodowe Młodych Rolników; Sekretariatu Rolnictwa Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność”; Związku Zawodowego Rolników „Ojczyzna” oraz Związku Byłych Pracowników PGR.
Celem Rady jest bieżąca wymiana informacji, konsultacja problemów powstałych przy wykonywaniu przez Agencję jej zadań związanych z zagospodarowaniem nieruchomości Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa, a także wyrażanie opinii w sprawach przedstawionych Radzie przez Prezesa Agencji.