Przejdź do litery
Zobacz aktualności
Zobacz produkty
Wyszukaj termin związany z rolnictwem
Agrobiznes
Dodano: 2011-02-22
Agrobiznes – zespolone ze sobą działania człowieka mające na celu wytwarzanie finalnych produktów żywnościowych, począwszy od pozyskania surowców pierwotnych, a na gotowej żywności na stole konsumenta skończywszy.
Zakres agrobiznesu
Agrobiznes obejmuje:
-
przemysł wytwarzający środki produkcji dla rolnictwa i przemysłu spożywczego,
-
rolnictwo, pojmowane jako wytwórczość surowców żywnościowych i gotowej żywności,
-
skup surowców rolnych, ich przechowywanie i transport,
-
rybołówstwo i leśnictwo,
-
przemysł spożywczy,
-
hurtowy i detaliczny handel żywnością,
-
usługi związane z funkcjonowaniem tych zagadnień,
-
agroturystyka.
Marketing w agrobiznesie
Zadaniem dystrybutorów, usługodawców i agentów jest ułatwienie dostępności do towarów na rynkach docelowych. Pośrednicy prowadzą następujące działania:
-
zbieranie informacji niezbędnych do planowania i ułatwiania wymiany rynkowej
-
promowanie przez rozwój i rozpowszechnianie przekonywających wiadomości na temat produktów
-
wyszukiwanie klientów i zapewnienie trwałych kontaktów z nimi
-
dostosowanie podaży do wymagań nabywców, standaryzację produktów, pakowanie, magazynowanie, itd.
-
negocjowanie – skierowanie na ostateczne porozumienie się co do cen i warunków sprzedaży
-
dystrybucję fizyczną towarów
-
finansowanie – pokrywanie z własnych środków kosztów obrotu, przepływu towarów
Podstawowi pośrednicy
-
handlowcy (lub odsprzedawcy), zajmujący się zaopatrzeniem w środki produkcji (na szczeblu hurtu i detalu)
-
handlowcy, prowadzący obrót żywnością (hurt i detal)
-
pośrednicy zajmujący się skupem produktów rolnych
-
pośrednicy, świadczący usługi ułatwiające, takie jak transport, pakowanie, przechowalnictwo, magazynowanie, usługi bankowe, finansowe, ubezpieczeniowe, marketingowe.
Działania pośredników
polegają na:
-
zbieraniu informacji o klientach, niezbędnej do planowania i ułatwiania wymiany
-
poszukiwaniu metod zapewniających trwałe kontakty z nabywcami
-
dostosowaniu podaży do wymagań nabywców
-
prowadzeniu negocjacji, skierowanych na ostateczne porozumienie się co do cen i warunków sprzedaży
-
fizycznej dystrybucji towarów
Źródło Wikipedia
Tagi powiązane z tym hasłem:
encyklopedia rolnicza, agrobiznes, rolnictwo