Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-11-22
-
Eksport towarów rolno-spożywczych z Polski
2024-11-22 -
Wyniki kontroli jakości przekąsek słonych
2024-11-22 -
Ceny serów w Polsce (10.11.2024)
2024-11-22
Poznaj produkty
-
Hale rolnicze typ DELTA II
2020-04-27 -
Nawóz ActiMag Rzepak
2014-01-07 -
Waga inwentarzowa
2013-03-29 -
Kosiarka Akumulatorowa ALKO AKKU
2014-05-12
Europosłowie za ograniczeniem liczby uprawnień do emisji zanieczyszczeń
Plan zaostrzenia limitów emisji gazów cieplarnianych na rynku uprawnień do emisji dwutlenku węgla (unijny system handlu przydziałami emisji) uzyskał poparcie Parlamentu Europejskiego. Posłowie poparli proponowane przez Komisję ograniczenie o 2,2% rocznie liczby uprawnień do emisji. Chcą też podwojenia wysokości rezerwy stabilności rynkowej w 2019, w celu wchłonięcia nadmiaru uprawnień dostępnych na rynku.
Transport lotniczy i morski
Sektor lotnictwa powinien otrzymać 10% mniej przydziałów niż jego niż średni przydział w latach 2014-2016, w celu dostosowania poziomu wymogów w tym sektorze do innych gałęzi gospodarki, uważają posłowie. Przychody ze sprzedaży uprawnień na aukcji w sektorze lotnictwa będą wykorzystywane do działań na rzecz klimatu w UE i krajach spoza UE.
Posłowie są też zdania, że w razie braku porównywalnego systemu w ramach Międzynarodowej Organizacją Morskiej (IMO) emisje CO2 pochodzące z portów Unii oraz powstałe w związku z rejsami do i z unijnych portów powinny podlegać temu samemu systemowi. Proponują ustanowienie „Morskiego Fundusz Klimatycznego” w celu zwiększania efektywności energetycznej i wspierania inwestycji w innowacyjne technologie służące ograniczaniu emisji CO2 w sektorze morskim, w tym w żegludze morskiej bliskiego zasięgu i w portach.
Dalsze kroki
Za przyjęciem dyrektywy głosowało 379 posłów, 263 było przeciw, 57 wstrzymało się od głosu. Posłowie przystąpią teraz do negocjacji z maltańską prezydencją Rady w celu osiągnięcia porozumienia w sprawie projektu przepisów. Wynik negocjacji będzie musiał by zatwierdzony przez Parlament Europejski w glosowaniu plenarnym.
Więcej o projekcie dyrektywy
15 lipca 2015 Komisja opublikowała wniosek ustawodawczy dotyczący IV etapu ETS. Reforma systemu ETS ma umożliwić ograniczenie emisji gazów cieplarnianych w UE o co najmniej 40% od 2020 do 2030 r. (w porównaniu do poziomów z 1990 r.). Nowelizacja ma sprzyjać innowacjom i wykorzystaniu technologii niskoemisyjnych w przemyśle i w sektorze energetycznym i zapobiegać zjawisku „ucieczce emisji” (gdy w celu uniknięcia kosztów wynikających zastosowania się do wymogów klimatycznych przedsiębiorstwo przenosi produkcję do krajów spoza UE, o łagodniejszych przepisach dotyczących ograniczenia emisji i konsekwencji zwiększenia poziom swoich emisji).