Znaczna dywersyfikacja kierunków wywozu pozwalała na niwelowanie obniżki wartości dostaw do Wielkiej Brytanii, po opuszczeniu przez ten kraj unii celnej UE. Podobnie jak w latach wcześniejszych produkty rolno-spożywcze były eksportowane z Polski głownie na rynek unijny. Dostawy do krajów UE-27 wygenerowały 19,6 mld EUR, tj. wzrost o 8,1%, co stanowiło 72% przychodów uzyskanych z wysłanych towarów rolno-spożywczych ogółem.
Polski eksport rolno-spożywczy na rynek UE charakteryzuje się sporą koncentracją geograficzną. Głównym partnerem handlowym Polski pozostają Niemcy. Wywozu do tego kraju w okresie styczeń–wrzesień 2021 r. wyniósł 6,7 mld EUR i był o 6% wyższy niż przed rokiem, czyli wywóz przede wszystkim papierosów, przetworów rybnych, mięsa drobiowego, wyrobów piekarniczych i czekoladowych.
Ważnymi odbiorcami polskich artykułów rolno-spożywczych były także: Niderlandy - 1,6 mld EUR, tj. wzrost o 8%, czyli eksport głównie mięsa drobiowego, papierosów i ziarna kukurydzy, Francja - o 14% do 1,6 mld EUR – wywóz mięsa drobiowego, przetworów mięsnych, wyrobów czekoladowych oraz karmy dla zwierząt i Włochy - o 8% do 1,4 mld EUR – wysyłka papierosów, mięsa wołowego, karmy dla zwierząt oraz przetworów rybnych stanowiła 50% wartości oraz Czechy o 2% do 1,1 mld EUR – eksport mięsa drobiowego, wyrobów piekarniczych, serów i twarogów, mięsa wieprzowego oraz papierosów. Łącznie dostawy na rynki wymienionych pięciu krajów wygenerował 12,5 mld EUR przychodów, co stanowiło 64% wartości wywozu do UE-27.