Czeski producent sprzętu rolniczego, firma ZETOR TRAKOTRS a.s., rozszerza swoją gamę nowoczesnych traktorów o nowy model o nazwie CRYSTAL.
Treść dodana do artykułu: 25 lipca 2015
Zwróciliśmy się do Zetor Polska aby zaprezentowali nam Zetor Crystal w akcji. Materiał video jest wzbogacony komentarzem przedstawiciela Zetor Polska. Oto Zetor Crystal z pługiem pięcio skibowym Unia.
ZETOR CRYSTAL to po długim czasie pierwszy traktor z portfolio marki, który posiada sześciocylindrowy silnik o mocy 144 i 163 KM. Nowy model wyróżnia się dodatkowo prostą obsługą i niskimi kosztami utrzymania oraz eksploatacji. Dzięki wprowadzeniu nowego traktora dochodzi do poszerzenia gamy modeli marki ZETOR z trzech do czterech. Znakiem rozpoznawczym w zakresie designu nowego modelu ZETOR CRYSTAL będą czerwone koła, które firma planuje stopniowo wdrażać do wszystkich swych produktów.
- Naszym celem jest nieustanna poprawa użyteczności ciągników, czego najlepszym przykładem jest nowy ZETOR CRYSTAL. Ciągniki serii Crystal są w chwili obecnej najbardziej wydajnymi maszynami z oferty naszej marki. Ciągniki te zgodnie z wolą naszych klientów są wyposażone w sześciocylindrowy silnik. Ich głównymi cechami są siła, odporność i wydajność, co z pewnością docenią głównie właściciele wielkich gospodarstw rolnych“ stwierdził o nowym modelu David Kollhammer, dyrektor działu technicznego w firmie ZETOR TRACTORS a. s.
(kliknij, aby powiększyć)
Sześciocylindrowy silnik
Główną cechą nowego ZETORA CRYSTAL jest wysokiej mocy sześciocylindrowy silnik wyprodukowany przez DEUTZ AG i wyposażony w 24 zaworową głowicę oraz wtrysk Common Rail. Solidny blok silnika tworzy zwartą część konstrukcji nośnej ciągnika, która jest w stanie wytrzymać wysokie obciążenia generowane przez zagregowane z ciągnikiem maszyny. Stała moc silnika w dużym zakresie obrotów zwiększa wydajność pracy i przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.
Do kolejnych nowości technicznych modelu CRYSTAL należy zaliczyć zwiększony rozstaw osi, który wynosi teraz 2 840 mm i przyczynia się do lepszej stabilności ciągnika.