| Autor: redakcja1

Trans-KTP 24/54: polska seria przyczep budowlanych JOSKIN

JOSKIN wprowadza do produkcji model Trans-KTP 24/54, który w całości będzie produkowany w polskim zakładzie w Trzciance.

Trans-KTP 24/54: polska seria przyczep budowlanych JOSKIN
Cechą szczególną tego modelu o ładowności 24 t jest zawieszenie na wahaczu, który w tym modelu zastąpił zawieszenie Hydro-Pendul. Są to dwie duże skrzynki utworzone z profili rurowych o wymiarach 300 x 300 x 12,5 mm, przy czym do każdej z nich zamocowane są dwie półosie. Połączone są one przegubowo z centralną osią zamontowaną na tulejach ze smarownicami i jednoczęściowym stołem przykręconym do ramy. Wahacz jest najbardziej ekonomicznym i wytrzymałym rodzajem układu jezdnego do przyczep dwuosiowych. Doskonale dostosowuje się do trudnych warunków terenowych, zapewniając jednocześnie maksymalną stabilność podczas wywrotu (brak osiadania zawieszenia).

W przyczepie zastosowano osie BPW 150-10G z hamulcami 410 x 180 mm. Osie wyposażono w opony VREDESTEIN Endurion 650/55R26.5. To opony do transportu w trudnych warunkach. Opona Endurion Trailer charakteryzuje się bieżnikiem, który zapewnia doskonałe właściwości samoczyszczące.

Użycie takich szerokich kół umożliwia rama o szerokości 700 mm, przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnej dopuszczalnej szerokości pojazdu na drodze. Rama zbudowana jest z profilowanych rur 300 x 100 x 10 mm.

Wysokość skrzyni ładunkowej, która wcześniej wynosiła 950 mm, została zwiększona do 1050 mm i może być wyposażona w różne systemy plandek. Zbudowana jest z dwóch arkuszy blachy, bez poprzecznego spawu łączącego. Użyta stal Hardox 450 ma grubość 6 mm. Kształt trapezowy skrzyni – tył jest o 8 cm szerszy niż przód – oraz hydraulicznie otwierana klapa o dużym prześwicie zapewniją niezwykle łatwe opróżnianie.

Wywrót realizowany jest przez teleskopowy siłownik, który montowany jest na przegubie o podwójnej osi obrotu ze smarowanymi łożyskami, umieszczonym z przodu ramy. Taki system pochłania naprężenia wynikające z obciążeń przy przechyle oraz skutecznie chroni siłownik i skrzynię przed odkształceniami. Podczas wywrotu zderzak tylny chowa się automatycznie, zapobiegając jego zabrudzeniu lub zniszczeniu.

Dyszel oleopneumatyczy z oczkiem pociągowym kulistym Ø 80 mm zapewnia niezwykły komfort użytkowania.

Przyczepa jest dostosowana do ruchu w krajach europejskich dzięki wyposażeniu (oświetleniu, układowi hamulcowemu, gabarytom itd.), które spełnia wymagania nakładane przez przepisy homologacyjne.

Zamów już dziś i odbierz w czerwcu 2025!


Tagi:
źródło: