| Autor: redakcja1

Sieć dealerska w wersji 3.0 – nowy prezes John Deere Polska przedstawia strategię rozwoju

Zmniejszenie ilości dealerów przy jednoczesnym zwiększeniu ich możliwości i efektywności oraz jeszcze większym wsparciu dla rolników. Nowy prezes John Deere Polska przedstawił ważny element strategii rozwoju firmy na najbliższe lata – program „Dealer Jutra 3.0”.

Sieć dealerska w wersji 3.0 – nowy prezes John Deere Polska przedstawia strategię rozwoju
Z perspektywy pracowników zmiany mają przynieść wiele nowych ścieżek rozwoju kariery oraz pracę w stabilniejszym przedsiębiorstwie. Wzrośnie także zapotrzebowanie na zatrudnienie specjalistów, którzy staną się bliskim merytorycznym wsparciem dla rolników. Pojawi się też potrzeba współpracy i zatrudnienia mechaników, którzy w profesjonalny sposób będą serwisować używany sprzęt – ma to być odpowiedź na potrzeby mniejszych gospodarstw, które dokonują zakupu sprzętu z rynku wtórnego.
 
Z kolei sami rolnicy mają nie tylko korzystać z wsparcia wspomnianych fachowców, ale także uzyskać pomoc 24 godziny na dobę oraz jeszcze szybszą i łatwiejszą dostępność części zamiennych dzięki polepszeniu jakości serwisu oraz rozbudowanej infrastrukturze. Bez zmian ma z kolei pozostać niewielka odległość dealera od bezpośredniego klienta – ma być ona nie większa niż 30-45 minut od miejsca zamieszkania.
 
Wprowadzając program „Dealer Jutra 3.0” chcemy zwiększyć i rozbudować zakres działań przedsiębiorstw dealerskich, a także poszerzyć ich specjalizację. Nadchodzące zmiany zaoferują nowe ścieżki kariery  i rozwój pracownikom sieci. Ustrukturyzują i usprawnią działanie poszczególnych przedsiębiorstw. W małych firmach wszystkie te kwestie są niemożliwe, stąd też strategia wspierająca synergiczne działanie dealerów oraz scalanie pojedynczych jednostek w duże, rozwojowe przedsiębiorstwa. Ważny jest także fakt, że każda, najmniejsza komórka  funkcjonująca w ramach całej sieci w tym procesie zmian ma odegrać ważną rolę. Strategia „Dealer Jutra 3.0” nie wiąże się ze zmniejszeniem zatrudnienia, czy wykluczeniem małych przedsiębiorstw – mówi Marko Borwieck, który obejmie prezesurę w John Deere od kwietnia tego roku i który z sukcesami koordynował wprowadzanie pionierskiej, pierwszej edycji programu „Dealer Jutra” w Polsce.

Rozmowy i ustalenia w polskiej sieci dealerów już trwają. Niezwykle cieszy nas fakt, że proces rozpoczął się z w duchu wyczuwalnego, wzajemnego zaufania między John Deere, a dealerami, którzy są świadomi potrzeby zmian. Nasza relacja oparta jest na partnerstwie. Dla mnie jest to dowód na praktyczne zastosowanie jednej z naszych najważniejszych wartości, jaką jest uczciwość i wzajemny szacunek – dodaje Marko Borwieck.

Proces „Dealer Jutra 3.0.” został już z sukcesem wdrożony w wielu krajach. Podobne zmiany miały także miejsce w Holandii i Danii. Przykładowo w 2010 roku Holandia dysponowała siecią 40 dealerów i aż 50 punktów sprzedażowych. Po wprowadzeniu strategii „Dealer Jutra 2.0” liczba przedsiębiorstw zmniejszyła się do 8. W ten sposób powstały duże, stabilne przedsiębiorstwa, które dziś z powodzeniem obsługują 50 punktów sprzedaży. Dzięki kolejnej edycji programu („Dealer Jutra 3.0”) liczba firm dealerskich skonsolidowała się do 5. Jednocześnie wzrosła liczba pracowników, a liczba punktów sprzedaży nie uległa zmianie. Program w Holandii został wprowadzony z sukcesem, a udział John Deere w rynku wzrósł. Zmiany zostały także zaimplementowane w Stanach, gdzie małe podmioty dealerskie nie były już w stanie obsługiwać ogromnych gospodarstw. Dziś są ogromnymi przedsiębiorstwami o rosnących zyskach.


Tagi:
źródło: