| Autor: ntagro

NT AGRO DT - ekstremalnie wytrzymałe przyczepy dwuosiowe dla twardych ludzi z agrobiznesu

Spółka NT Industry, należąca do duńskiej grupy Novatech, działa od 2003 r. Jej śląski zakład w Orzeszu specjalizuje się głównie w produkcji systemów transportowych dla przemysłu morskiego, zaopatrując odbiorców z całego świata (Europa, Ameryka Płn. i Pd., Azja, Afryka).

NT AGRO DT - ekstremalnie wytrzymałe przyczepy dwuosiowe dla twardych ludzi z agrobiznesu

Przyczepy NT AGRO DT

Od początku działalności firmy produkowane są przyczepy BAASTRUP® dla duńskiego rolnika. Historia tej marki to ponad 100 lat  tradycji i ogromne zaufanie co do niezawodności i trwałości. W 2010 roku fabryka w Orzeszach podjęła działania, by na  bazie  doświadczeń  zbudować  nową  markę  przyczep  dla  polskich  rolników  -  NT  AGRO.

Przyczepy NT AGRO odznaczają się dużą wytrzymałością,  tak  samo  jak  BAASTRUP®.  W  przyczepach NT AGRO jest zastosowany pneumatyczny układ  hamulcowy oraz  wyposażenie  dostosowane  do  polskich  przepisów  homologacyjnych. W ubiegłym  roku  miały  premierę  przyczepy  dwuosiowe  NT AGRO DT o ładowności 10 t i 12 t.

Producent  10- i 12-tonowych  przyczep,  zapewnia  o  ich  ekstremalnej  wytrzymałości  w  stosunku  do  modeli  dostępnych  na  rynku.  Podłużnice  wykonane zostały z jednego fragmentu blachy o grubości 8 mm, gięte w  profil  otwarty  na  wyższej  części  podłużnicy. Brak spoin w  tej  części wpływa pozytywnie na elastyczność skrętną całego podwozia. Natomiast w przewężeniu (nad obrotnicą)  podłużnica  jest  spawana,  tworząc  profil  zamknięty, który to ma dużo większą sztywność wymaganą  w tym węźle.

- To w połączeniu z użytą stalą konstrukcyjną S355 zwiększa wytrzymałość  podwozia,  które  jest  bardziej  odporne na pękanie. Górny pas podłużnicy jest wykonany z dodatkowym przegięciem na  całej długości, dzięki czemu uzyskano zwiększenie sztywności wzdłuż podłużnicy. Taką  samą technikę projektowania używa się przy produkcji dźwigów -  mówi  starszy konstruktor NT Industry mgr inż. Tomasz Turewicz.

Za  osie oraz zawieszenie z  parabolicznymi  resorami  odpowiada  firma  ADR. Dyszel  z  oczkiem 40  mm wykonany ze specjalnego profilu przez firmę JOST, jest lekki i wytrzymały. Z tej samej firmy pochodzi łożysko obrotnicy. Przyczepy  wyposażone  są  w  jeden  czterostopniowy siłownik z trójstronnym wywrotem o zapotrzebowaniu 13,5 l oleju.

 


Czytaj dalej na następej stronie...


Tagi:
źródło: