| Autor: redakcja3

Nowe wersje kombajnów Claas TUCANO

Nowe kombajny TUCANO rzucają się w oczy, nie tylko przez nowoczesny wygląd ale przez udogodnienia które zostały wprowadzone, aby praca w polu była przyjemniejsza.

Nowe wersje kombajnów Claas TUCANO

Claas TUCANO

Jednym z głównych udogodnień jest wnętrze kabiny. Szereg schowków, ergonomiczny fotel operatora, dodatkowe miejsce siedzące, które może służyć jako chłodziarka o pojemności 43l, trzy stopnie ułożenia kierownicy, klimatyzacja, radio oraz górny panel odpowiedzialny za oświetlenie. Po prawej stronie koło fotela kierowcy znajduje się wygody w obsłudze dżojstik oraz połączony z nim ekran Cebis o wielkości 8,4 cala. Można zaobserwować dzięki niemu ustawienia materiału żniwnego i nagarniacza, ustawienie i prowadzenie hedera, przestawienie rury wyładowniczej. Dodatkowo jest możliwość zamontowania systemu GPS Pilot, Auto Pilota i Laser. W kabinie zostało zamontowane również okno, gdzie można sprawdzać stan załadunku zboża, oraz czujniki, które dają znać gdy zbiornik jest zapełniony.

Nowe Claas TUCANO

Nowe TUCANO można wyposażyć w centralny system smarowania. Jest to wygodne podczas pracy gdzie maszyna jest całymi dniami na polu i dla operatora liczy się każda minuta. Nie musi myśleć o codziennym uzupełnianiu smaru po przez kalamitki.

Class wprowadził w nowej serii TUCANO górny wsyp ziarna a także nową rurę wyładowczą. Pozwala ona na wyładowanie ziarna z prędkością 105l/s, oraz na opróżnianiu zbiornika z wyższej wysokości. Długość rury jest dostosowywana indywidualnie do klienta w zależności od potrzeb.

Innowacyjne rozwiązanie to strytem APS Hybryd. Jest on odpowiedzialny za wariator napędu rotora. Sterowany jest on z kabiny kombajnu.

Claas TUCANO 570 APS Hybryd

TUCANO 570 APS Hybryd to największa maszyna z tej serii. Kombajn ten może pomieścić 9 tys. l zebranego ziarna. Roto Plus składa się z jednego rotora i służy on do oddzielenia słomy od zboża. Został on również uzupełniony o system młócący APS, czyli wsteczny układ obrotowy. Dopełnieniem, tego modelu jest silnik Mercedesa o mocy 354 KM. Poprawiono także przyjęcie materiału żniwnego, półka zwrotna została wydłużona oraz wyposażona w segment otwartych klepisk. Producent gwarantuje, że największy kombajn z większą dokładnością, bo aż o 15%, oddziela ziarno od słomy. W swojej ofercie Claas posiada również TUCANO 580 jednak, jest on dostępny poza krajami Unii Europejskiej gdzie nie obowiązują ograniczenia emisji spalin.

(kliknij, aby powiększyć)
Claas TUCANO 300
Serię TUCANO 300 tworzą dwie maszyny o modelu 320 i 340. Są to najmniejsze maszyny TUCANO. Jednostka napędową dla 320 jest silnik Mercedesa o mocy 245 KM a dla 340 silnik o 286 KM.
Claas TUCANO 420, 430, 440 i 450
Kolejne cztery kombajny z linii TUCANO 420, 430, 440 i 450, zostały również wzbogacone o system APS. Kombajny te posiadają zbiorniki na ziarno od pojemności 7,5 do 9 tys. l, silniki mercedesa do modelu 420 – 245 KM, a kombajn 450 do 313 KM.

Nowe TUCANO stało się bardziej wydajne poprzez szereg rozwiązań wprowadzonych, między innymi poprzez przekształcenie tylnego napędu, silników hydraulicznych przy kołach. Raz na dobę klepisko kalibruje się automatycznie przy odpaleniu silnika. Po  włączeniu młocarni komputer automatycznie dokonuje ustawień.

 

 



Tagi:
źródło: