2017-2020 Następuje stopniowe rozszerzanie serii modeli i asortymentu o kompaktowe ciągniki z serii PRIMO, COMPAX, UTILIX i HORTUS. Zakończenie wdrażania nowego projektu ZETOR „By Pininfarina” do wszystkich modeli ciągników rolniczych jest zakończona. Zarówno marka, jak i firma skupiają się na klientach i rozwoju sieci dealerskiej.
Aktualne portfolio produktów Zetor i pozycja rynkowa
Ciągniki na rynek europejski i północnoamerykański to 8 serii modelowych o mocy od 20 do 170 KM. Są to kompaktowe ciągniki z serii PRIMO, COMPAX, UTILIX i HORTUS w niższej kategorii mocy 20-70 KM. Są one wykorzystywane głównie do letnich i zimowych prac konserwacyjnych w gminach, obiektach korporacyjnych, boiskach sportowych i ogrodnictwie, a także do pracy w usługach komunalnych, parkach lub małych gospodarstwach rolnych. Wyższe kategorie mocy 80-170 KM to główne serie (przeznaczone do agregowania z maszynami rolniczymi i transportem, lub dla usług komunalnych), PROXIMA (jeden z najpopularniejszych modeli wśród klientów, używany do pracy w rolnictwie, leśnictwie i usługach komunalnych), FORTERRA (średnie i duże gospodarstwa, w produkcji roślinnej, do agregacji z różnymi maszynami rolniczymi, transport) i CRYSTAL (najpotężniejszy i najlepiej wyposażony ciągnik w portfolio ZETOR). Na rynkach światowych (poza USA i UE) ZETOR TRACTORS a.s. oferuje ciągniki zgodne z normami emisji STAGE IIIA i STAGE IIIB - seria ZETOR GLOBAL RANGE, MAJOR, PROXIMA i FORTERRA.
W okresie ostatnich dwóch lat znacząco zmieniła się sytuacja na wielu rynkach, na które znaczny wpływ ma pandemia. Mimo trudnej sytuacji cieszymy się, że Zetor nadal zajmuje pierwsze miejsce w swoim segmencie mocy na rodzimej ziemi – w Czechach. Zajmuje też drugie miejsce na Słowacji, marka ma stabilną pozycję w pasie krajów Bałtyckich, Europy Środkowej, Bałkanów i Skandynawii.
- Jesteśmy zadowoleni z rosnącego potencjału rynków, takich jak USA, Wielka Brytania, Niemcy czy Bośnia i Hercegowina" – mówi Petr Konštacký, dyrektor sprzedaży i marketingu w ZETOR TRACTORS a.s. i Prezes zarządu ZETOR POLSKA Sp. z o.o. "Dobrą wiadomością jest to, że w ciągu ostatnich czterech lat marka ZETOR weszła na nowe rynki zagraniczne, takie jak Kenia, Etiopia, Sudan, Rwanda, Myanmar, Indonezja, Jemen, Kolumbia, Kostaryka czy Urugwaj oraz Wietnam - dodaje Konštacký.
Jak mówi, ważne jest dalsze wzmacnianie pozycji rynkowej poprzez rozwój kanałów dystrybucji i zdobywanie nowych terytoriów.
- Priorytetem dla nas jest również ciągłe podnoszenie jakości produktów i usług posprzedażnych, tak aby zadowolenie i opinie naszych klientów były w jak największym stopniu pozytywne - podsumowuje Konštacký.
Plany na przyszłość
Na kolejny okres ZETOR TRACTORS a.s planuje wejść na rynek z nowymi generacjami ciągników. Innowacje w istniejącej serii modeli zapewnią użytkownikom maksymalny komfort i wyższą wartość użytkową produktu, przy jednoczesnym zachowaniu elementów prostoty i skuteczności. Ciągniki ZETOR ułatwiają pracę swoim użytkownikom od 75 lat, pomagając zaoszczędzić energię i pieniądze.