Tegoroczne zbiory ocenia się na 11.7 mln ton , a sam plon na 60 ton z hektara. To bardzo dobre rokowania, zważywszy na to, że zawartość cukru w burakach będzie stosunkowo wysoka i będzie mniej więcej na poziomie 17,5-18 procent, czyli większa niż w ubiegłych latach. Krajowy Związek Producentów Buraka podkreśla, że cena za tonę może wynieść około 190 zł, a w ubiegłorocznej kampanii wynosiła 174 zł za tonę.
Wartość buraka jest zależna od ceny cukru, gdyż w przypadku, kiedy średnia cena sprzedaży cukru białego w obecnym roku gospodarczym przekroczy cenę referencyjną powiększoną o 40 euro, wówczas producent jest zobligowany do podzielenia się uzyskaną nadwyżką z plantatorem i musi ona być wypłacona najpóźniej do 15 listopada 2012 roku.
Polska może przeznaczyć na rynek krajowy 1,4 mln ton cukru, stanow o tym limit jaki KE przyznała Polsce. Wytworzona nadwyżka ponad limit musi być wyeksportowana poza UE albo przeznaczona na cele przemysłowe.
Niemiecki koncern Pfeifer&Langen zapoczatkuje tegoroczną kampanię. 4 września ruszy kampania w Miejskiej Górce w Gostyniu, a następnego dnia w Glinojecku, a 22 września br cukrownia Werbkowice zapoczątkuje kampanię z cukrowni należących do Krajowej Spółki Cukrowej.