Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-11-22
-
Eksport towarów rolno-spożywczych z Polski
2024-11-22 -
Wyniki kontroli jakości przekąsek słonych
2024-11-22 -
Ceny serów w Polsce (10.11.2024)
2024-11-22
Poznaj produkty
-
Potenza RE050A
2011-05-24 -
Wozy paszowe Metaltech
2020-06-30 -
Nawóż Siarkomag
2014-02-21
Program pomocy dla firm dotkniętych embargiem. Ponad 330 miejsc pracy uratowanych w pierwszych tygodniach działania
Kilka firm dotkniętych skutkami rosyjskiego embarga już skorzystało z pomocy resortu pracy. Za sprawą działającego od 1 lutego programu wsparcia uchroniono przed likwidacją ponad 330 miejsc pracy. Z pomocy mogą skorzystać nie tylko firmy handlujące z Rosją, lecz również przedsiębiorstwa transportowe czy producenci opakowań, którzy pośrednio stracili na wprowadzeniu embarga.
– Najlepiej by było, gdyby firmy w ogóle nie musiały korzystać z tych mechanizmów, ponieważ oznaczałoby to, że świetnie sobie radzą – podkreśla wiceminister pracy i polityki społecznej. – Te instrumenty mają pomóc w znalezieniu alternatywnych rozwiązań, czyli alternatywnych rynków zbytu, ewentualnie w zmianie formuły, modelu czy zakresu działalności. Firmy transportowe sobie świetnie radzą, znajdując rynki na Zachodzie. Firmy eksportowe, jak wiemy, także poszukują alternatywnych rynków i całkiem nieźle im to wychodzi.
Minister zaznacza jednak, że zadaniem państwa jest reagowanie na sytuacje, w których z przyczyn obiektywnych pojawiają się trudności w funkcjonowaniu podmiotów gospodarczych. I tak jest dokładnie z sytuacją związaną z owym zakazem. Są firmy, które bez wsparcia, sobie nie poradzą.
– Działania mogą być kierowane do firm, które już od sierpnia mają problemy bezpośrednio czy pośrednio związane z barierami eksportowymi. Zidentyfikowaliśmy sporo firm, które produkowały opakowania do towarów eksportowych, które szły na Wschód. Okazało się, że embargo spowodowało problemy także u nich. Dotyczy to także firm transportowych, nie tylko tych, które mają zamknięty dostęp do przewozów na Wschód, lecz także tych, które zajmowały się przewozem na rynku krajowym, który był bezpośrednio związanym z tym eksportem – wyjaśnia Jacek Męcina.