Lutowy odczyt wskaźnika nastrojów konsumenckich wskazuje na polepszenie klimatu konsumenckiego w Polsce.
Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujÄ…cy aktualne nastroje wÅ›ród polskich konsumentów, wyniósÅ‚ w lutym -10,7 i byÅ‚ o 4,4 p.p. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiÄ…ca.
W lutym skÅ‚adowe Barometru Nastrojów Konsumenckich ksztaÅ‚towaÅ‚y siÄ™ nastÄ™pujÄ…co:
– nastÄ…piÅ‚ spadek ocen bieżącej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego – spadek o 1 p.p., z poziomu -11,9 do -12,9;
– nastÄ…piÅ‚a znaczÄ…ca poprawa ocen przyszÅ‚ej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego – wzrost o 6,4 p.p., z poziomu -7,7 do -1,3;
– nastÄ…piÅ‚a znaczÄ…ca poprawa ocen przyszÅ‚ej sytuacji gospodarczej kraju – wzrost o 5,8 p.p., z poziomu -38,7 do -32,9;
– nastÄ…piÅ‚ znaczÄ…cy wzrost skÅ‚onnoÅ›ci do zakupów – wzrost o 6,7 p.p., z poziomu -2,4 do -4,3.
źródło: Gospodarz.pl/GfK foto:
pixabay.com