Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego

Po każdym posiedzeniu Komitetu Zarządzającego Funduszem Promocji Mięsa Wieprzowego będziemy zamieszczać krótkie informacje ze spotkania.

Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego


Ostatnie spotkanie odbyło się 26 maja bieżącego roku, na którym przyjęto wnioski i wprowadzono do realizacji następujące działania:

  • "Piknik mięsny" - wniosek Krajowej Rady Izb Rolniczych na sumę 200 000 zł. Zaplanowano osiem pikników w całym kraju, z czego jeden będzie miał miejsce w Wielkopolsce.
  • "Promocja w systemie PQS" - wniosek zgłoszony przez "POLSUS" na sumę 3 260 034 zł. Czas realizacji tego programu będzie trwał trzy lata. Zadaniem tego projektu jest promocja jakości od pola aż do wyprodukowania mięsa. Odpowiedzialnym za ten program jest szef "POLSUS-a dr Jan Biegniewicz.
  • Promocja wieprzowiny i wołowiny - wniosek zgłoszony przez UPMI na kwotę 1 700 000 zł. Celem tego przedsięwzięcia jest promocja polskiego mięsa w Stanach Zjednoczonych, Korei i Wietnamie.Ten projekt, zdaniem wielu osób znających zagraniczne rynki jak i samych producentów jest bardzo kontrowersyjny. Jednak wniosek ten został przyjęty stosunkiem głosów 3:4 przy poparciu przedstawiciela grup producenckich i NSZZ Solidarność RI.
  • "Smaki Polskie" - wniosek zgłoszony przez Krajową Radę Izb Rolniczych obejmujący stworzenie portalu internetowego. Potrzeby finansowe tego projektu założono na kwotę 1 mln zł. Z uwagi na brak profesjonalnego przygotowania założeń programu, omówienie tego tematu przesunięto na następne posiedzenie Komitetu.
  • Wniosek "Polskiego mięsa" o zapłacenie składki członkowskiej w wysokości 35 028 zł na rzecz CLIRAVI został odrzucony w całości.

Kolejne posiedzenie odbędzie się 28 sierpnia 2011r. Po spotkaniu zamieszczona zostanie na naszej stronie internetowej krótka informacja.




Tagi:
źródło: