Sytuacja podażowo-popytowa i cenowa na rynku wieprzowiny
2024-12-17
Ziemniak. Mimo upływu lat ten niepozorny, niedoceniony pod względem wartości odżywczych i często niesłusznie posądzany o wysoką kaloryczność produkt wciąż jest na topie. Okazuje się, że nie wyobrażamy sobie bez niego polskiej kuchni, co udowadnia sondaż1 zrealizowany w ramach IV edycji kampanii informacyjno-edukacyjnej „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz”. Sympatię do ziemniaka deklaruje ponad 92% ankietowanych, z kolei aż 83% respondentów twierdzi, że nie byłaby w stanie z niego zrezygnować w menu.
- Badanie jednoznacznie pokazuje, że zdaniem konsumentów ziemniaki są smaczne, uniwersalne i wygodne w przygotowywaniu. To optymistyczne wnioski z sondażu. Kartofle są wartościowym produktem. Zawierają sporo istotnych składników odżywczych, takich jak witamina C czy potas. Warzywo samo w sobie jest niskokaloryczne, a jednocześnie dzięki dużej zawartości skrobi jest sycące i przy tym lekkostrawne. Przygotowując potrawy z ziemniaków warto wziąć pod uwagę również ich zdrową obróbkę termiczną, np. gotowanie w mundurkach lub… bez wody, tak aby zachowały najwięcej smaku, a przede wszystkim wartości odżywczych. Wielorodność dostępnych na rynku odmian, zarówno pod względem przeznaczenia kulinarnego, jak i walorów organoleptycznych, np. koloru, sprawia, że codzienny ziemniak zasłużył na miano króla każdej kuchni - mówi Agnieszka Piskała-Topczewska, specjalista ds. żywienia i ekspertka IV edycji kampanii informacyjno-edukacyjnej „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz”.