W dniach 5-9 października 2013 r. w Kolonii (Niemcy) odbywały się targi Anuga 2013, określane jako najważniejsza impreza targowa w Europie. W wydarzeniu tym udział wzięła także Agencja Rynku Rolnego, prowadząc branżowy program promocji polskich specjalności żywnościowych.
Na 138 m2 dwupoziomowego stoiska prezentowało swoją ofertę 10 firm: Activ (soki owocowe), Delicpol (słodycze), Good Food (produkty zbożowe), Łabimex (przetwory warzywne i dania gotowe), Melvit (przetwory zbożowe), Mościbrody oraz Pekpol (wędliny i kiełbasy), Słowianka (słodycze), a także Skłodowscy i Zaczyk (mięso świeże i mrożone, hamburgery).
Stoisko narodowe zlokalizowano w bezpośrednim sąsiedztwie stoiska Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz PAIZ (Program promocji Polski Wschodniej), tworząc razem polski sektor w hali Fine Foood (hala 11.2 aleja G).
Prezentacji produktów towarzyszyły pokazy kulinarne transmitowane na żywo na dużych ekranach, zwracające uwagę na walory tradycyjnej polskiej żywności.
Stoisko odwiedziło wielu przedsiębiorców z różnych branż oraz kupców. Cieszyło się ono także zainteresowaniem dziennikarzy i reporterów telewizyjnych stanowiąc tło do wywiadów na temat wyjątkowej polskiej oferty.
Uwagę odbiorców przyciągnęła również konferencja prasowa i międzynarodowe seminarium zorganizowane przez ARR 7 października na terenie targów. Po seminarium będącym dogodnym sposobem zaprezentowania potencjału produkcyjnego Polski (Radosław Szatkowski, Prezes ARR) i bilansu wymiany handlowej z Niemcami (Stanisław Hebda, Konsul RP), zasad gwarantowania wysokiej jakości produktów (Stanisław Kowalczyk, Główny Inspektor Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych i Wiesław Różański, Prezes UPEMI) odbyła się sesja spotkań B2B, stanowiąca uzupełnienie wystąpienia na targach Anuga 2013.
źródło: Gospodarz.pl/ARR foto:
ARR