Kategorie
Zobacz również tu
-
Wielkanocny koszyk jakości IJHARS - PIECZYWO
2025-04-16
Poznaj produkty
-
Prasa do kukurydzy LT-MASTER GOWEIL
2020-07-24 -
Mieszacz powietrza 500/M/6-6/45/230
2013-11-07 -
Prasy zmiennokomorowe Kverneland 6416 - 6418
2015-04-13 -
HYPERIN ANTICOR
2016-11-02 -
Rivakka - Śrutownik bijakowy ssąco-tłoczący
2015-04-03
Promocja drobiu w Łagowie
„Jakość mamy wtedy, gdy wróci do nas klient a nie produkt” – to jedna z prawd promocji produktów żywnościowych przekazywana podczas części konferencyjnej imprezy w Łagowie w dniach 12-13 maja br.

Rocznie zjadamy ok. 25 kg mięsa drobiowego na 1 osobę w Europie, z tendencją wzrostową. Jest to pozytywnym wskaźnikiem prorozwojowym dla branży drobiarskiej w Polsce, gdzie część produkowanego mięsa zostaje również eksportowana.
Region lubuski jako jeden z wiodących w Polsce w dziedzinie produkcji i przerobu mięsa drobiowego skupia hodowców drobiu w formach zorganizowanych w grupach producenckich oraz zrzeszeniach. Dla swoich członków, współpracowników oraz konsumentów „Indyk Lubuski” zorganizował polsko-niemieckie spotkanie promujące walory mięsa drobiowego. Impreza w formie pikniku miała na celu informowanie o jakości, walorach odżywczych, cechach mięsa drobiowego i jego przetworów.
Dr Jerzy Stangierski z Katedry Zarządzania Jakością Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu wygłosił interesujący wykład nt. walorów odżywczych mięsa drobiowego. Na wzrost konsumpcji i produkcji drobiu wpływa niski koszt wytwarzania, cechy smakowe mięsa, troska o dietę. Do najważniejszych zalet mięsa dr Stangierski zalicza wartościowe białko, mało kolagenu, duża ilość kwasów nienasyconych oraz mała zawartość cholesterolu. Ponadto drób uzupełnia dietę o witaminy grupy B oraz A, E a nawet związki mineralne – żelazo, cynk, miedź. Nie bez znaczenia jest niska energetyczność i kruchość po obróbce cieplnej, ma opinię mięsa lekkostrawnego. W ostatnich latach wyodrębniono z mięsa drobiowego - karnozynę, substancję wspomagającą sportowców, powodującą szybszą regenerację mięśni, spowalniającą starzenie się komórek, która wiąże metale ciężkie i unieczynnia wolne rodniki. Jak wiadomo konsumenci mięsa drobiowego dzielą się na preferujących pierś lub udka. My polecamy każdy rodzaj drobiu, również kaczki i gęsi, które można przyrządzać na wiele sposobów. Pan doktor zapytany – Czy woli udko czy pierś z drobiu? – odpowiedział, że woli udko, ze względu na wyrazistszy smak, co wiąże się z większą ilością tłuszczu -6%, natomiast pierś ma ok. 2 %.
Grillowane potrawy drobiowe
Konsumenci wymuszają dziś jakość, a przetwórcy nie sprzedają tylko „kawałka mięsa” , ale też wartość dodaną czyli gwarancję pochodzenia produktu. W przypadku produktów żywnościowych zaczyna mieć to coraz większe znaczenie. O zarządzaniu jakością i bezpieczeństwie żywności mówił szef nadzoru jakości koncernu Wiesenhof dr Jumbeck, który obrazowo przedstawił wdrożoną w swojej firmie „wertykalną integrację produktu”. Polega to na funkcjonowaniu od własnej fermy, poprzez ubojnie do dystrybucji i sprzedaży. Posiadają ponadto własne laboratoria, rozbudowują kontrole na każdym etapie chowu i produkcji żywca uwzględniającej dobrostan zwierząt w transporcie i hodowli. Dostosowują się do wymogów marketów uzyskując stosowne certyfikaty, począwszy od badań wody, pasz i całego łańcucha produkcji. Przekazują konsumentowi jasny sygnał, że kontrole i doradztwo wpływa na jakość, co przekłada się na zaufanie. Na etykietach umieszcza się te informacje. Soja stosowana do pasz w koncernie pozyskiwana jest z upraw wolnych od GMO.
Kolejnym wykładom i dyskusji towarzyszyła praktyka - degustacje potraw drobiowych. Wieczorem odbyły się występy zespołów folklorystycznych – wystąpiły: Wierzbniczanki, Kapela Koźlarska, Pod Różą z Żagania oraz zespół z Sieniawy oraz gwiazda programu – TERNO z Gorzowa Wlkp., gorąco oklaskiwane przez uczestników z Niemiec i Polski. Impreza promowała więc nasz folklor, gościnność i turystyczny Łagów.
Źródło: http://www.lir.agro.pl/
