| Autor: redakcja3

Promocja drobiu w Łagowie

„Jakość mamy wtedy, gdy wróci do nas klient a nie produkt” – to jedna z prawd promocji produktów żywnościowych przekazywana podczas części konferencyjnej imprezy w Łagowie w dniach 12-13 maja br.

Promocja drobiu w Łagowie


Rocznie zjadamy ok. 25 kg mięsa drobiowego na 1 osobę w Europie, z tendencją wzrostową. Jest to pozytywnym wskaźnikiem prorozwojowym dla branży drobiarskiej w Polsce, gdzie część produkowanego mięsa zostaje również eksportowana.


Region lubuski jako  jeden z wiodących w Polsce w dziedzinie produkcji i przerobu mięsa drobiowego skupia hodowców drobiu w formach zorganizowanych w grupach producenckich oraz zrzeszeniach. Dla swoich członków, współpracowników oraz konsumentów „Indyk Lubuski” zorganizował polsko-niemieckie spotkanie promujące walory mięsa drobiowego. Impreza w formie pikniku miała na celu  informowanie o jakości, walorach odżywczych, cechach mięsa drobiowego i jego przetworów.


Dr Jerzy Stangierski z Katedry Zarządzania Jakością Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu wygłosił interesujący wykład nt. walorów odżywczych mięsa drobiowego. Na wzrost konsumpcji  i produkcji drobiu wpływa niski koszt wytwarzania, cechy smakowe mięsa, troska o dietę. Do najważniejszych zalet mięsa dr Stangierski zalicza wartościowe białko, mało kolagenu, duża ilość kwasów nienasyconych oraz mała zawartość cholesterolu. Ponadto drób uzupełnia dietę o witaminy grupy B oraz A, E a nawet związki mineralne – żelazo, cynk, miedź. Nie bez znaczenia jest niska energetyczność i kruchość po obróbce cieplnej, ma opinię mięsa lekkostrawnego. W ostatnich latach wyodrębniono z mięsa drobiowego - karnozynę, substancję wspomagającą sportowców, powodującą szybszą regenerację mięśni, spowalniającą starzenie się komórek, która wiąże metale ciężkie i unieczynnia wolne rodniki. Jak wiadomo konsumenci mięsa drobiowego dzielą się na preferujących pierś lub udka. My polecamy każdy rodzaj drobiu, również kaczki i gęsi, które można przyrządzać na wiele sposobów. Pan doktor zapytany – Czy woli udko czy pierś z drobiu? – odpowiedział, że woli udko, ze względu na wyrazistszy smak, co wiąże się z większą ilością tłuszczu -6%, natomiast pierś ma ok. 2 %.


Grillowane potrawy drobiowe


Konsumenci wymuszają dziś jakość, a przetwórcy nie sprzedają tylko „kawałka mięsa” , ale też wartość dodaną czyli gwarancję pochodzenia produktu. W przypadku produktów żywnościowych zaczyna mieć to coraz większe znaczenie. O zarządzaniu jakością i bezpieczeństwie żywności mówił szef nadzoru jakości koncernu Wiesenhof dr Jumbeck, który obrazowo przedstawił wdrożoną w swojej  firmie „wertykalną integrację produktu”. Polega to na funkcjonowaniu od własnej fermy, poprzez ubojnie do dystrybucji i sprzedaży. Posiadają ponadto własne laboratoria, rozbudowują kontrole na każdym etapie chowu i produkcji żywca uwzględniającej dobrostan zwierząt w transporcie i hodowli. Dostosowują się do wymogów marketów uzyskując stosowne certyfikaty, począwszy od badań wody, pasz i całego łańcucha produkcji. Przekazują konsumentowi jasny sygnał, że kontrole i doradztwo wpływa na jakość, co przekłada się na zaufanie. Na etykietach umieszcza się te informacje. Soja stosowana do pasz w koncernie pozyskiwana jest z upraw wolnych od GMO.



Kolejnym wykładom i dyskusji towarzyszyła praktyka - degustacje  potraw drobiowych.  Wieczorem  odbyły się występy zespołów folklorystycznych – wystąpiły:  Wierzbniczanki, Kapela Koźlarska,  Pod Różą z Żagania oraz zespół z Sieniawy oraz gwiazda programu – TERNO z Gorzowa Wlkp., gorąco oklaskiwane przez uczestników z Niemiec i Polski. Impreza promowała więc nasz folklor, gościnność i turystyczny Łagów.



Źródło: http://www.lir.agro.pl/



Tagi:
LIR +