Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-12-23
-
Globalne zbiory zbóż
2024-12-23 -
Ceny zbóż na giełdach towarowych (8.12.2024)
2024-12-23 -
Unijna produkcja trzody chlewnej
2024-12-23
Poznaj produkty
-
Robot Pellon Combi
2013-08-14 -
Podajnik torfu PT200
2012-01-10 -
Wózki sadownicze dwupaletowe
2016-05-12 -
Zgrabiarka SIP AIR 300 F
2020-07-23 -
Licznik K700
2013-12-12 -
Tarcza sprzęgła do ciągnika URSUS C-360
2012-02-21
Promocja drobiu w Łagowie
„Jakość mamy wtedy, gdy wróci do nas klient a nie produkt” – to jedna z prawd promocji produktów żywnościowych przekazywana podczas części konferencyjnej imprezy w Łagowie w dniach 12-13 maja br.
Rocznie zjadamy ok. 25 kg mięsa drobiowego na 1 osobę w Europie, z tendencją wzrostową. Jest to pozytywnym wskaźnikiem prorozwojowym dla branży drobiarskiej w Polsce, gdzie część produkowanego mięsa zostaje również eksportowana.
Region lubuski jako jeden z wiodących w Polsce w dziedzinie produkcji i przerobu mięsa drobiowego skupia hodowców drobiu w formach zorganizowanych w grupach producenckich oraz zrzeszeniach. Dla swoich członków, współpracowników oraz konsumentów „Indyk Lubuski” zorganizował polsko-niemieckie spotkanie promujące walory mięsa drobiowego. Impreza w formie pikniku miała na celu informowanie o jakości, walorach odżywczych, cechach mięsa drobiowego i jego przetworów.
Dr Jerzy Stangierski z Katedry Zarządzania Jakością Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu wygłosił interesujący wykład nt. walorów odżywczych mięsa drobiowego. Na wzrost konsumpcji i produkcji drobiu wpływa niski koszt wytwarzania, cechy smakowe mięsa, troska o dietę. Do najważniejszych zalet mięsa dr Stangierski zalicza wartościowe białko, mało kolagenu, duża ilość kwasów nienasyconych oraz mała zawartość cholesterolu. Ponadto drób uzupełnia dietę o witaminy grupy B oraz A, E a nawet związki mineralne – żelazo, cynk, miedź. Nie bez znaczenia jest niska energetyczność i kruchość po obróbce cieplnej, ma opinię mięsa lekkostrawnego. W ostatnich latach wyodrębniono z mięsa drobiowego - karnozynę, substancję wspomagającą sportowców, powodującą szybszą regenerację mięśni, spowalniającą starzenie się komórek, która wiąże metale ciężkie i unieczynnia wolne rodniki. Jak wiadomo konsumenci mięsa drobiowego dzielą się na preferujących pierś lub udka. My polecamy każdy rodzaj drobiu, również kaczki i gęsi, które można przyrządzać na wiele sposobów. Pan doktor zapytany – Czy woli udko czy pierś z drobiu? – odpowiedział, że woli udko, ze względu na wyrazistszy smak, co wiąże się z większą ilością tłuszczu -6%, natomiast pierś ma ok. 2 %.
Grillowane potrawy drobiowe
Konsumenci wymuszają dziś jakość, a przetwórcy nie sprzedają tylko „kawałka mięsa” , ale też wartość dodaną czyli gwarancję pochodzenia produktu. W przypadku produktów żywnościowych zaczyna mieć to coraz większe znaczenie. O zarządzaniu jakością i bezpieczeństwie żywności mówił szef nadzoru jakości koncernu Wiesenhof dr Jumbeck, który obrazowo przedstawił wdrożoną w swojej firmie „wertykalną integrację produktu”. Polega to na funkcjonowaniu od własnej fermy, poprzez ubojnie do dystrybucji i sprzedaży. Posiadają ponadto własne laboratoria, rozbudowują kontrole na każdym etapie chowu i produkcji żywca uwzględniającej dobrostan zwierząt w transporcie i hodowli. Dostosowują się do wymogów marketów uzyskując stosowne certyfikaty, począwszy od badań wody, pasz i całego łańcucha produkcji. Przekazują konsumentowi jasny sygnał, że kontrole i doradztwo wpływa na jakość, co przekłada się na zaufanie. Na etykietach umieszcza się te informacje. Soja stosowana do pasz w koncernie pozyskiwana jest z upraw wolnych od GMO.
Kolejnym wykładom i dyskusji towarzyszyła praktyka - degustacje potraw drobiowych. Wieczorem odbyły się występy zespołów folklorystycznych – wystąpiły: Wierzbniczanki, Kapela Koźlarska, Pod Różą z Żagania oraz zespół z Sieniawy oraz gwiazda programu – TERNO z Gorzowa Wlkp., gorąco oklaskiwane przez uczestników z Niemiec i Polski. Impreza promowała więc nasz folklor, gościnność i turystyczny Łagów.
Źródło: http://www.lir.agro.pl/