Agrokonferencja 2015

W czwartek, 19 dnia listopada 2015 r., w Łodzi odbyła się dziesiąta Agrokonferencja Banku BGŻ BNP Paribas.

Bank BGŻ BNP Paribas na konferencji prasowej w Warszawie 18 listopada 2015 przedstawił wyniki raportu "Polacy zmieniają swoje nawyki żywieniowe".
Więcej materiałów video znajdziesz na kanale "telewizja rolnicza"



Agrokonferencja 2015

Przez 10 lat Agrokonferencja stała się ważną platformą wymiany poglądów, w rzeczowej i przyjaznej atmosferze. Osią tegorocznej konferencji był raport pt.: „Zmiany preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności” przygotowany przez zespół analityków Banku BGŻ BNP Paribas, na podstawie badań przeprowadzonych wspólnie z firmą badawczą GfK.

Raport nawiązuje do dwóch poprzednich raportów przygotowywanych przez ekspertów Banku BGŻ BNP Paribas na Agrokonferencję w latach 2013 i 2014. Stanowi w pewnym sensie klamrę w opisie łańcucha producentów żywności. W 2013 r. raport „Jak zwiększyć wydajność i zysk w produkcji rolno-spożywczej“ był poświęcony wzrostowi efektywności w sektorze przetwórców i korzystnym zasadom współpracy z dostawcami surowca. W 2014 r. w raporcie „Skuteczne strategie sprzedaży w przemyśle spożywczym“ przedmiotem konferencji był efektywny kanał sprzedaży żywności. W 2015 r. roku podjęto próbę opisania zachowania konsumentów, czyli pierwotnego ogniwa w łańcuchu wartości determinującego popyt. Dla producentów, przetwórców i dystrybutorów żywności krajowi finalni konsumenci to nadal podstawowy klient, a zmieniające się społeczne i ekonomiczne warunki życia sprawiają, że zmieniają się również zwyczaje żywieniowe Polaków.

Struktura raportu opiera się na trzech kluczowych merytorycznie częściach. Pierwsza z nich przedstawia szczegółowy opis tendencji w zakresie konsumpcji żywności w Polsce w odniesieniu do zmian zachodzących w innych krajach o podobnych zwyczajach żywieniowych. Druga opisuje czynniki istotne dla konsumentów, którymi kierują się podczas dokonywania zakupów podstawowych artykułów żywnościowych. Opis ten opiera się na badaniach ankietowych wśród konsumentów przeprowadzonych przez GfK na zlecenie Banku BGŻ BNP Paribas. W rozdziale tym znajdują się też opinie konsumentów na temat tego, co jest synonimem wysokiej jakości poszczególnych produktów żywnościowych oraz za co i ile są w stanie więcej zapłacić. W trzeciej części natomiast, zostały sformułowane założenia odnośnie zmian podstawowych kategorii wpływających na popyt na żywność i przedstawiono projekcje spożycia podstawowych produktów żywnościowych w perspektywie 5 lat.


Czytaj dalej na następnej stronie...


Tagi:
źródło: