Rynek olejów spożywczych zdominowany jest przede wszystkim przez olej rzepakowy. Jednakże firmy chcą konsumentom zaproponować zupełnie co innego. Czy im się to uda?
Nowościami, jakie pojawiły się na rynku są olej rydzowy oraz z pestek winogron. Przedsiębiorcy próbują wejść na rynek warty 9,7 mld złotych, gdzie 80 procent udziałów ma właśnie olej rzepakowy. Jest on zdecydowanie dużo tańszy od oliwy z oliwek, co pozwala mu na zdobycie aż tak szerokiego grona klientów.
Co jest takiego wyjątkowego w oleju z pestek winogron? Jest bezzapachowy, a smak ma neutralny i cenowo jest dużo bardziej przystępny od oliwy z oliwek.
Natomiast olej rydzowy tłoczony jest na zimno z jednej z najstarszych uprawianych roślin oleistych i jest typowo polskim produktem. Taki sposób produkcji pozwala na zachowanie naturalnych wartości odżywczych.
źródło: Gospodarz.pl/Dziennik Gazeta Prawna Foto: sxc.hu