Tak znaczący wzrost wartości eksportu to przede wszystkim zasługa wyższych cen uzyskiwanych za sprzedawane produkty, gdyż dynamika wzrostu wolumenu eksportu poszczególnych wyrobów była znacznie mniejsza. Co więcej, w przypadku niektórych produktów odnotowano spadek eksportu.
Według Pawła Wyrzykowskiego, eksperta rynków rolnych BGŻ BNP Paribas, w okresie I-II 2017 r. wolumen sprzedaży mleka płynnego i śmietany (wraz z przerzutowym) zwiększył się o 5,1% (r/r) do 84,9 tys. t. Wzrosła też sprzedaż zagraniczna serów i twarogów, o 3,9% do 36,5 tys. t. Zatem część zwiększonej produkcji znalazła swoich nabywców za granicą.
Zwiększył się także wolumen eksportu mleka w proszku - o 2,7% (r/r) do 19,6 tys. t.
Wolumen sprzedaży zagranicznej pozostałych grup produktów był mniejszy niż w pierwszych dwóch miesiącach 2016 r. Eksport serwatki spadł o 8,4% (r/r) do 35,2 tys. t, jogurtów i napojów fermentowanych zmniejszył się o 3,1% (r/r) do 15,4 tys. t, a masła obniżył się o 1,5% (r/r) do 7,5 tys. t.