Sprzedaż wódki w 2010 roku spadła o 5 procent

Niestety szara strefa ma się bardzo dobrze, a handel w niej wręcz kwitnie.

Sprzedaż wódki w 2010 roku spadła o 5 procent


Producenci wódki przyznają, że władze w walce z przemytnikami mogłyby robić więcej niż do tej pory.


Według danych, z roku na rok szara strefa się powiększa i trzeba w tym przypadku zastosować mocniejsze środki, aby chronić branżę, która rocznie przynosi dla Polski dziesiątki milionów zysków.


Niemniej jednak w 2010 roku szara strefa nie była jedynym powodem spadku sprzedaży. Okazuje się, że wypadki losowe zwłaszcza te tragiczne, jak zeszłoroczna powódź czy katastrofa smoleńska również miały wpływ na tą branżę.


Producenci przypominają, że zeszłoroczny 5 procentowy spadek sprzedaży to i tak lepszy wynik niż w 2009 roku, gdzie odnotowano mniejsze spożycie tego alkoholu o całe 7 procent.



Tagi: