Organizacje branżowe lub międzybranżowe, reprezentatywne dla danego sektora, a także organizacje producentów lub zrzeszenia organizacji producentów, uznane przez państwa członkowskie, będą mogły otrzymać te środki na promocję produktów rolno-spożywczych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich, w obrębie jednego z mechanizmów Wspólnej Polityki Rolnej „Wsparcie działań informacyjnych i promocyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”.
Unia będzie współfinansować programy promocyjne w granicy 70-85%, zarówno skierowane na rynek wewnętrzny, jak i w krajach trzecich, tj. Chiny, Bliski Wschód, Ameryka Północna, południowo-wschodnia Azja oraz Japonia.
Komisja przeznaczy na programy proste 90 mln EUR, w tym 22,5 mln EUR skierowane na rynek wewnętrzny, 63 mln EUR trafi na rynek krajów trzecich oraz 4,5 mln EUR w przypadku wystąpienia poważnych zakłóceń na rynku, utraty zaufania konsumentów lub innych specyficznych problemów, chodzi przede wszystkim o sektory wieprzowiny, wołowiny oraz mleka, a także 43 mln EUR na programy multi.
Na programy proste skierowane na rynek krajów trzecich przeznaczono 4 mln EUR na programy informacyjne i promocyjne dotyczące produktów z mięsa wołowego.