Sytuacja podażowo-popytowa i cenowa na rynku wieprzowiny
2024-12-17
Aż 96 proc. Polaków deklaruje, że konsumuje pizzę, z czego 70 proc. spożywa ją w domu (według badań przeprowadzonych przez Instytut Badań Pollster). Głównie jest to pizza zamawiana w restauracji, z dowozem do miejsca zamieszkania. Zaledwie 10 proc. Polaków wybiera pizzę ze sklepu, natomiast blisko 20 proc. z nich przygotowuje ją samodzielnie.
– Kupując gotową pizzę w sklepie, konsumenci sięgają przede wszystkim po pizzę mrożoną – to prawie 80 proc. pizz oferowanych w detalu. Najbardziej popularne są pizze pod marką własną sieci - mają ponad 40 proc. udziału w rynku w ujęciu wolumenowym – komentuje Marta Skrzypczyk, dyrektor Biura Analiz Makroekonomicznych Sektora Agro w Banku BGŻ BNP Paribas.