Kategorie
Zobacz również tu
-
Ceny OMP na zagranicznych rykach
2025-03-03 -
Cena niektórych artykułów mlecznych
2025-03-03 -
Rynek mięsa w Polsce (16.02.2025)
2025-03-03
Poznaj produkty
-
Obrotnica skrzyni do przodu K75-BS WIFO
2020-10-13 -
Nawóz ActiMag Universal
2014-01-07 -
Pasy dwustronnego działania
2013-11-25 -
Wały uprawowe Progres EXPOM
2016-04-28 -
WAPNOVIT Nawóz płynny makroelementowy
2012-01-16 -
Ładowarka teleskopowa JCB 541-70
2020-08-13
Polska żywność aktywnie promowana w Internecie
W latach 2010-2015 firmy z branży rolno-spożywczej zwiększyły udział wydatków na promocję swoich produktów z 1,2 do 3,4 proc. kosztów całkowitych. Najpopularniejszymi kanałami promocji są: uczestnictwo w targach i obecność w Internecie. Blisko 90 proc. ankietowanych firm planuje zwiększyć swoją aktywność promocyjną w sieci, szczególnie przy pomocy mediów społecznościowych – wynika z raportu „PromocjaŻywności.pl” przygotowanego przez analityków Banku BGŻ BNP Paribas. Raport został opracowany m.in. na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych wśród przedstawicieli firm z branży rolno-spożywczej.

Siła promocji w Internecie
Promocja staje się coraz ważniejszym elementem działalności polskiego sektora rolno-spożywczego. Jednym z najważniejszych kanałów promocji na rynku żywności, niezmiennie od lat, pozostaje udział w targach, a na drugim miejscu ankietowani wskazali Internet, który jednocześnie jest najszybciej rozwijającym się medium wykorzystywanym w promocji. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych oraz serwisy takie jak Facebook czy Twitter stały się na przestrzeni ostatnich pięciu lat najpopularniejszymi formami internetowej promocji wyprzedzając tradycyjną reklamę w Internecie. Wynika to ze stosunkowo niskiego kosztu i możliwości szybkiego dotarcia do szerokiej grupy odbiorców. Szybkie tempo wzrostu odnotowują blogi, szczególnie o tematyce kulinarnej, które są atrakcyjnym kanałem promocji dla niektórych producentów i przetwórców żywności.
Trendy się zmieniają
– W analizowanym okresie zauważamy duże zmiany w podejściu do promocji w środkach masowego przekazu. Promocja w mediach tradycyjnych (telewizja, radio) staje się relatywnie mniej popularna. Wraz z rozwojem technologii oraz zmianą struktury pokoleniowej konsumentów ewoluują również kanały dotarcia do nich. Wzrost znaczenia niektórych form promocji jest rezultatem dynamicznie pojawiających się nowych trendów w Internecie. Nasze badanie potwierdza, że przedstawiciele firm z sektora rolno-spożywczego świetnie zdają sobie z tego sprawę – powiedział Michał Koleśnikow, dyrektor Departamentu Analiz Ekonomicznych, Sektorowych i Rynków Rolnych w Banku BGŻ BNP Paribas. – Interesujące jest, że mimo rozwoju nowoczesnych form komunikacji, targi niezmiennie cieszą się dużą popularnością, zarówno wśród dużych przedsiębiorstw, jak i firm zatrudniających poniżej dziesięciu osób – dodał Michał Koleśnikow.
Instytucje rządowe też mogą pomóc
Dobre, bo polskie
Ponad 30 proc. ankietowanych potwierdziło, że podkreślanie polskości w przekazie marketingowym promującym produkty żywnościowe przekłada się na wzrost przychodów ze sprzedaży na rynku krajowym. Jednak w przypadku sprzedaży swoich produktów za granicę ankietowani nie zauważają już takiej zależności.
Ponad 90 proc. respondentów zapytanych o plany na najbliższe lata, zamierza zwiększyć swoją sprzedaż na rynkach zagranicznych, a blisko 76 proc. planuje w ciągu najbliższych pięciu lat zwiększyć aktywność promocyjną na tych rynkach. Różnego rodzaju badania pokazują również rosnącą świadomość dotyczącą pochodzenia żywności i patriotyzm w tym zakresie wśród polskich konsumentów, co powoduje, że aż 76 proc. badanych przedsiębiorstw chce podkreślić polskie pochodzenie żywności w przekazie marketingowym.
Czytaj dalej na następnej stronie...
