Kategorie
Zobacz również tu
-
Stosuj bezpiecznie środki ochrony roślin
2024-11-18 -
Wrześniowy skup mleka
2024-11-18 -
Ceny serów w Polsce (3.11.2024)
2024-11-18
Poznaj produkty
-
Pellux Compact Touch – Dotacja
2020-03-17 -
Głowica kpl. nieuzbrojona ZETOR 5211 i 7211
2012-04-18 -
Poskromy dla bydła SA0051
2014-06-20 -
DEUTZ - szyba tylna przezroczysta
2011-12-13 -
Głowica kpl. nieuzbrojona ZETOR 5211 i 7211
2012-04-18 -
Ładowarka kołowa GIANT V761T
2015-04-22
Browary liczą na wzrost sprzedaży piwa w 2014 r.
Po słabszym ubiegłym roku polskie browary liczą na stabilizację, a nawet niewielką poprawę w 2014 r. Wzrostu sprzedaży oczekują w czerwcu, kiedy ruszą piłkarskie mistrzostwa świata w Brazylii. Mimo to raczej nie ma szans na powtórzenie rekordowo wysokich poziomów z 2012 roku. Browary, zgodnie z preferencjami konsumentów, stawiają na radlery, piwa smakowe oraz specjalne.
– Rok 2013 zakończył się dla przemysłu piwowarskiego minusem i to ponad 2-proc. Oczywiście bierzmy pod uwagę fakt, że 2012 rok był z kolei rekordowym skokiem, ponad 5 proc. wzrostu. Zatem jeśli udałoby się zatrzymać tendencję spadkową i wygospodarować jakiś plus, nawet rzędu 1-2 proc., to byłoby satysfakcjonujące dla branży – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Danuta Gut, dyrektor biura zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.
W ubiegłym roku na rynku krajowym sprzedano niecałe 37 mln hektolitrów piwa – to o 2,2 proc. mniej niż w rekordowym 2012 r. Dobry początek tego roku daje nadzieje na niewielki wzrost, ale ZPPP przyznaje, że nie ma szans na poprawę wyniku sprzed dwóch lat. Ponieważ statystyczny Polak wypija rocznie ok. 96 litrów piwa, rynek jest oceniany jako nasycony. Między innymi z tego powodu rośnie udział eksportu – w 2013 r. wzrósł on o niemal 17 proc. do poziomu 2,5 mln hektolitrów.
Dzięki większemu eksportowi o 0,7 proc. wzrosła też całkowita produkcja piwa w Polsce. ZPPP oczekuje dalszej poprawy sprzedaży produktów za granicę. Gut dodaje, że sprzedaż powinny poprawić też rozgrywane latem piłkarskie mistrzostwa świata. Polacy chętnie oglądają mecze w pubach, pijąc piwo.
– Lata inwestycji w edukację, w informowanie o kulturze piwa zaowocowały nie tylko znakomitą grupą znawców, lecz także i entuzjastów piwa. Dzisiaj konsument oczekuje czegoś więcej, oczekuje nowości i na te nowości jest bardzo dużo miejsca na rynku. Zatem na pewno w roku 2014 dalej będziemy wprowadzać nowe produkty i smaki, tak, aby zaspokoić oczekiwania naszych konsumentów – prognozuje Gut.
Czytaj dalej na następnej stronie...