Dnia 20 czerwca 2013 roku Komitet ds. Energii PE opowiedział się za maksymalnym wzrostem udziału biopaliw I generacji w transporcie do 6,5% w 2020 roku, a nie jak zaproponowała jesienią Komisja do 5% - podaje FAMMU/FAPA.
W związku z tym, cel jaki miałby być osiągnięty do 2020 roku dla biopaliw II generacji zaproponowany przez Komitet wynosić będzie 2,5%. Niestety, reprezentanci PE odrzucili sugestie dotyczące uwzględnienia czynnika ILUC, czyli wpływu użycia gleb na cele nie żywnościowe. Decyzja ta jest sprzeczna ze stanowiskiem Coranne Lepage z Komitetu ds. Środowiska, która chciałaby wprowadzić kryteria ILUC od 2018 roku.
Jeżeli więc opracowano by rzetelny model ILUC, to Komisja powinna zaproponować odpowiednie wytyczne związane z emisją poszczególnych biopaliw od września 2016 roku.
źródło: Gospodarz.pl/FAMMU/FAPA na podst.: FAMMU na podst. Agra Facts No 47-13 foto:
sxc.hu