Sprzedaż do państw Unii Europejskiej (UE) zwiększyła się w analizowanym okresie o 25,5% do 10 443 mln EUR. W strukturze wysyłki produktów rolno-spożywczych, udział państw UE wyniósł 74,7%. Natomiast wywóz do państw spoza UE osiągnął wartość 3 531 mln EUR i w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku oznaczało to zwyżka o 8,2%.
Dodatnie saldo obrotów handlowych towarami rolno-spożywczymi w okresie I-IV 2022 roku wzrosło o 5,1% i wyniosło 4 220 mln EUR. W okresie I-IV 2022 r. najwięcej artykułów rolno-spożywczych, jak ma to miejsce od lat, dostarczono do Niemiec. Wartość polskiego eksportu na ten rynek wyniosła 3 574 mln EUR i w porównaniu z tym samym okresem 2021 roku, był to wzrost o 25,1%. Wysyłka do Niemiec stanowił ponad 25% wartości polskiego eksportu rolno-spożywczego zrealizowanego w analizowanym okresie.
Drugim największym odbiorcą produktów rolno-spożywczych z Polski w dalszym ciągu pozostaje Wielka Brytania z udziałem na poziomie 8,1%. Wartość dostaw na rynek brytyjski wyniosła 1 135 mln EUR, co oznaczało zwyżkę o 31,5% w stosunku do porównywalnego okresu sprzed roku.
W pierwszych czterech miesiącach tego roku pod kątem wartości eksportowano głównie: mięso drobiowe, papierosy, chleb i pieczywo cukiernicze oraz ciasta i ciastka, tj. wafle i herbatniki, czekoladę i inne przetwory spożywcze zawierające kakao, pieczywo i wyroby cukiernicze, a więc herbatniki oraz wafle, karma dla zwierząt, szczególnie dla psów i kotów, mięso wołowe świeże lub chłodzone, przetworzone i konserwowane mięso, kukurydza oraz sery. Wartość eksportu tych towarów stanowiła 46% ogólnego wywozu towarów rolno-spożywczych z Polski.