Rozmowy w Ministerstwie Zmian Klimatu i Środowiska obejmowały wiele aspektów współpracy dotyczącej produkcji żywności w Polsce. Sekretarz stanu zapewniał o wysokich standardach bezpieczeństwa żywności w Polsce. Strona emiracka wyraziła zainteresowanie poszerzeniem współpracy o dostawy produktów paszowych na potrzeby własnej działalności rolnej. Również polska oferta instytutów naukowych nadzorowanych przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi spotkała się z dużym zainteresowaniem partnerów z ZEA.
Na polskim Stoisku Narodowym wiceminister spotkał się również z przedstawicielami zarządu Lulu Group, drugiego największego operatora hipermarketów zarówno w ZEA, jak i w pozostałych krajach zatoki. W celu zapoznania się z możliwościami poszerzenia asortymentu polskich produktów rolno-spożywczych w ofercie grupy przedstawiciele ww. firmy wyrazili duże zainteresowanie przyjazdem do Polski.
Sekretarz stanu Zbigniew Babalski rozmawiał także z dyrektorem wydziału kontroli żywności w Urzędzie Miasta Dubaj Essamem Sayed Sharaf Al Hashimi na temat łatwiejszego dostępu polskich produktów rolno-spożywczych do rynku ZEA.
Podczas wizyty miały również miejsce spotkania z przedstawicielami środowisk biznesowych i mediów. Wiceminister spotkał się z polskimi wystawcami, obecnymi na targach zarówno w ramach Stoiska Narodowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, programu promocji Krajowej Rady Drobiarstwa „Europejski drób - w jakości siła”, jak i wystawców indywidualnych. Obecność 60 wystawców z Polski świadczy o dużym zainteresowaniu polskiego biznesu rynkiem emirackim oraz rynkami krajów regionu. Polskich wystawców odwiedziła również minister Mariam Al Muihairi i zapoznała się z szeroką ofertą polskich produktów rolno – spożywczych promowanym podczas Gulfood 2018.
Polska odnotowuje stały wzrost wymiany handlowej artykułami rolno-spożywczymi ze Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi. W 2017 r. wartość eksportu na ten rynek wyniosła blisko 85 milionów EUR, a obroty przekroczyły 88 milionów EUR. Głównymi produktami eksportowymi pozostają przetwory spożywcze, słodycze i papierosy. Na podstawie dotychczasowej współpracy, wyników w handlu, a także zainteresowania przedsiębiorców, rynek oceniany jest w Polsce jako perspektywicznydla przedsiębiorców sektora rolno-spożywczego. ZEA pozostają jednym z docelowych pozaeuropejskich rynków zagranicznych, na których skoncentrowane są działania promocyjne polskiego resortu rolnictwa.