Kategorie
Zobacz również tu
-
Zużycie gazu ziemnego
2025-01-21
Poznaj produkty
-
Beczka typ T 500
2014-01-10 -
Inwertery Solis
2020-04-30 -
Mulczery międzyrzędowe ORSI FLAIL D
2015-03-11 -
WYCINANIE LASEROWE
2016-05-05 -
Karmidło dla indyków
2011-05-18 -
Opryskiwacz NAPA
2011-07-05
Priorytety MRiRW na 2017 r. Promocja żywności, nowe rynki zbytu, doradztwo rolnicze i PROW
Wczoraj w ministerstwie rolnictwa i rozwoju wsi omówiono priorytetowe zadania na kolejny rok. Poniżej prezentujemy te najważniejsze, z zakresu promocji polskiej żywności, nowych rynków zbytu, doradztwa rolniczego i PROW.
Handel zagraniczny − priorytetowe rynki
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wytypowało na 2017 rok 14 priorytetowych kierunków wymiany handlowej sektora rolno-spożywczego. Wytypowane rynki: Królestwo Arabii Saudyjskiej, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Islamska Republika Wietnamu, Chiny, Tajwan, Indie, Japonia, Wietnam, Algieria, Egipt, Republika południowej Afryki, Kanada, Stany Zjednoczone, Białoruś, Kazachstan.
Lista jest wynikiem współpracy ministerstwa oraz: GIW, GIORIN, GIJHARS, ARR i przedsiębiorców branży rolno-spożywczej oraz organizacji branżowych.
Ponadto planowane jest zintensyfikowanie obecności na rynkach: Korei Płd., Singapuru, Malezji, Maroka, Meksyku i Kuby.
Podejmowane działania będą ukierunkowane na otwieranie i poszerzanie dostępu do rynków wybranych jako priorytetowe. MRiRW będzie także prowadziło działania na rynkach, które leżą w sferze potencjalnego zainteresowania polskich producentów i przetwórców żywności. Zadania te będą wspomagane prezentacją polskich produktów rolno-spożywczych podczas szeregu wydarzeń promocyjnych pod hasłem „Polska Smakuje”.
Promocja polskiej żywności za granicą
Główne działania:
- udział w najważniejszych zagranicznych imprezach targowych i wystawienniczych;
- udział w misjach gospodarczych i towarzyszących im spotkaniach biznesowych;
- misje do Polski dla zagranicznych przedsiębiorców i dziennikarzy;
- promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe.
W 2017 r. ARR planuje skoncentrować działania na umożliwieniu przedsiębiorcom większej obecności na rynkach o dużym potencjalne importowym. Tam, gdzie polska żywność jest nieobecna lub występuje w niewielkim zakresie. Będą to przede wszystkim kraje azjatyckie: Indie, Wietnam, Japonia, Iran czy Tajwan.
ARR będzie też kontynuować działania na rynkach, które są już dobrze znane polskim eksporterom: Chiny z Hongkongiem, Algieria, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Niemcy, Białoruś. Kierunki te nadal wymagają wsparcia promocyjnego i utrwalania pozytywnego wizerunku polskiej żywności.
Działania promocyjne na rynku krajowym
Dwie ustawy rządowe − kierunek promocji na rok 2017 wyznaczony będzie między innymi przez dwie ustawy: o znaku graficznym „Produkt polski” oraz sprzedaży żywności przez rolników.
Edukacja dzieci − promocja będzie realizowana także poprzez dwa dobrze już znane programy „Mleko w szkole” i Owoce w szkole” oraz nowy „Program dla szkół” − który w drugiej połowie 2017 r. połączy i zastąpi dwa wcześniej wspomniane.
Czytaj dalej na następnej stronie...