Zgrabiarki CLAAS LINER
Obsługa zgrabiarek CLAAS jest prosta i wygodna, odbywa się bez terminala poprzez urządzenia sterownicze traktora. Główne podwozie obu mniejszych maszyn zostało przeniesione z pozycji środkowej na tył maszyny. Dzięki temu wszystkie modele dysponują teraz wysoką ramą i położnymi na zewnątrz cylindrami ramion. Umożliwia to duże wysokości podnoszenia, dając prześwit powyżej 50 cm i gwarantuje bezpieczną pozycję na zboczu i w czasie transportu. Podczas jazdy na ulicy można osiągnąć prędkość do 50 km/h.
Serce maszyny – zawieszenie kardanowe
Sercem nowej zgrabiarki LINER jest innowacyjne ciągnięte zawieszenie kardanowe wirników. Każdy wirnik jest zawieszony osobno i może się dostosować do podłoża we wszystkich kierunkach. Przegub kulowy z przodu umożliwia bardzo wysoką ruchliwość całej bryły wirnika tak, że maszyna w każdym momencie może optymalnie dostosować się do konturu podłoża. Podwozie wirników nowych modeli porusza się swobodnie, dzięki temu nawet przy jeździe na wąskich zakrętach nie dochodzi do niepożądanego wycierania kół oraz chroni darń. Główne podwozie dba ponadto o bardzo dobrą stabilność zgrabiarki na zboczach. Model LINER 1700 dostępny jest na życzenie także z 6-kołowym podwoziem.
Trwale smarowana przekładnia zgrabiarki
Wszystkie trzy nowe modele LINER pracują ze stale smarowanymi, hermetycznie zamkniętymi głowicami zgrabiarki. Charakteryzują się łatwym prowadzeniem przez leżące na zewnątrz wały przegubowe, z dużym interwałem smarowania wynoszącym 250 h i nowym stabilnym mechanizmem rozdzielania. Każdy wirnik jest osobno zabezpieczony przez sprzęgło z krzywkowe. Modele CLAAS LINER 1600 i 1600 TWIN zgrabiają na szerokości roboczej 6,20 m lub 6,90 m i pracują z najmniejszymi dostępnymi wirnikami o średnicy 2,90 m każdy. Jedenaście ramion zębów jest trwale połączonych z przekładnią. Wyznaczone miejsce zgięcia na ramieniu zgrabiarki chroni w przypadku kolizji przed większymi szkodami. Model CLAAS LINER 1700 oferuje szerokość roboczą 6,60 m. Wirniki o średnicy 3,20 m są trochę większe niż w przypadku modeli 1600. Kolejną różnicą jest połączenie ramion PROFIX, które w przypadku nowego modelu LINER 1700 gwarantuje osadzenie ramion zębów na przekładni bez luzów i zużywania się. Ramiona zębów są zabezpieczone przez zwykłe strzemię i w razie potrzeby można je szybko wymienić.
Czytaj dalej na następnej stronie...