Kategorie
Zobacz również tu
-
Stosuj bezpiecznie środki ochrony roślin
2024-11-18 -
Wrześniowy skup mleka
2024-11-18 -
Ceny serów w Polsce (3.11.2024)
2024-11-18
Poznaj produkty
-
Pellux Compact Touch – Dotacja
2020-03-17 -
Głowica kpl. nieuzbrojona ZETOR 5211 i 7211
2012-04-18 -
Poskromy dla bydła SA0051
2014-06-20 -
DEUTZ - szyba tylna przezroczysta
2011-12-13 -
Głowica kpl. nieuzbrojona ZETOR 5211 i 7211
2012-04-18 -
Ładowarka kołowa GIANT V761T
2015-04-22
Traktory – najnowsze rozwiązania dla wielorakich wymogów przyszłości
„Traktory – Najnowsze rozwiązania dla wielorakich wymogów przyszłości“ - ten tytuł wywołał wysokie oczekiwania wśród dziennikarzy specjalizujących się w technikach rolniczych.
Nowością jest zastosowanie dwóch wałków sumujących napędzanych silnikiem hydraulicznym z przekładnią kątową. Jeden wałek napędza oś tylną a drugi przednią. Dzięki hydraulicznemu połączeniu pomiędzy pompą hydrauliczną i silnikiem hydraulicznym możliwa jest hydrostatyczna kompensacja wzdłużna co z kolei umożliwia permanentny i przede wszystkim wolny od niepożądanych naprężeń napęd na wszystkie koła. Stanowi to dużą zaletę na przykład podczas pokonywania zakrętów lub przy silnym ugięciu opon spowodowanym dużym naciskiem na osie. W przypadku wystąpienia na jednej z osi wysokich wartości poślizgu mechanizm różnicowy może zostać zablokowany przez sprzęgło. W czasie jazdy po drogach silnik hydrauliczny osi przedniej może zostać odłączony. W połączeniu z silnie zredukowaną liczbą obrotów silnika, które są konieczne do osiągania najwyższych dopuszczalnych w danym kraju prędkości, zużycie paliwa przy jeździe po drogach powinno być niewielkie.
Lepszy stosunek masy własnej do obciążenia użytkowego
W przypadku ciężkich narzędzi zawieszanych z tyłu ciągnika i odpowiedniego dociążenia przodu traktora, osiągnięcie granicy maksymalnego obciążenia użytkowego może nastąpić bardzo szybko. Niektórzy producenci próbowali w przeszłości wyposażać kadłuby traktorów w przystosowane do wyższych obciążeń konstrukcje ramowe bez równoczesnego wzrostu masy własnej (np. John Deere z niepełną ramą stalową (trzy czwarte) albo Fendt z odlewaną półramą). Obecnie od kilku lat panuje trend w kierunku stosowania misek olejowych pełniących funkcję konstrukcyjnej ramy podwozia. W przeciwieństwie do klasycznej konstrukcji blokowej, w której miska olejowa i skrzynia korbowa wspólnie spełniają funkcję nośną, w nowych rozwiązaniach funkcja ta jest w pierwszym rzędzie zadaniem miski olejowej. W tym celu wykonywana jest ona jako część składowa podwozia i wyposażona w żebra wzmacniające. Przykładem dotychczasowych zastosowań takiego rozwiązania mogą posłużyć ciągniki serii 7R firmy John Deere albo serii Axion 800 firmy Claas. Za trendem tym podążyły też firmy Case-IH i New Holland wypuszczając na rynek serie Optum resp. T7 HD.
Czytaj dalej na następnej stronie...