Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-12-23
-
Globalne zbiory zbóż
2024-12-23 -
Ceny zbóż na giełdach towarowych (8.12.2024)
2024-12-23 -
Unijna produkcja trzody chlewnej
2024-12-23
Poznaj produkty
-
Fotel VS 300 - amortyzowany mechanicznie
2011-12-14 -
Łyżka do lekkich materiałów SERIA 200
2012-01-05 -
Zakrętarka pneumatyczna 1/2" BETA 1927CD
2011-05-11 -
Saletra amonowa - N 34%
2011-05-08
Czy pieczarki wrócą na polskie stoły?
Jeszcze do września potrwa realizacja projektu stworzonego przez Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych pt. „Czas na pieczarkę". Projekt będzie w sumie kosztować 1,3 mln złotych.
Spożycie pieczarek w Polsce jest bardzo niskie. Pomimo że rocznie produkujemy ich aż 235 tysięcy ton. Jednak większość trafia na rynek zagraniczny głównie do Rosji. Kampania będzie obejmowała wiele rzeczy. Przede wszystkim będą to degustacje polskich pieczarek w galeriach handlowych, promocja w rozgłośniach radiowych i bilbordy nieopodal sklepów. Oczywiście będą one wszystkie głosić jedno hasło: „Czas na pieczarkę".
Obecnie w Polsce spożywa się około 68 tysięcy ton tych grzybów rocznie, gdzie w porównaniu z Wielką Brytanią, która spożywa ich trzy razy więcej, wypadamy bardzo słabo.
Dlatego też kampania będzie miała dwie odsłony wiosenną i jesienną. Ich koszty w 80 procentach pokrywane są ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Reszta pochodzi od producentów grzybów uprawnych.