W lutym 2018 r. obliczany na podstawie danych MRiRW indeks cen jaj konsumpcyjnych Banku BGŻ BNP Paribas ukształtował się w granicy 40,3 PLN/100 szt. co oznacza, że w porównaniu ze styczniem 2018 r. zmalał o 8,4%, a w ujęciu do grudnia 2017 r. jego poziom był o 22,8% mniejszy. Należy też zauważyć, że w porównaniu z listopadem ub.r., kiedy indeks był na rekordowym poziomie zmniejszył się o 25,8%.
W lutym 2018 r., w porównaniu z listopadem 2017 r., ceny zbytu jaj konsumpcyjnych kategorii M zmalały o 26,4% do 38,10 PLN/szt., a kategorii L o 23,4% do 44,05 PLN/100 szt. Można się zatem oczekiwać, że ceny jaj konsumpcyjnych w sklepach przed Wielkanocą nie będą tak wysokie, jak na ostatnie Święta Bożego Narodzenia, kiedy to, w grudniu średnio za sztukę jaja kurzego w detalu płacono 0,75 zł.