| Autor: redakcja1

Handel zagraniczny drobiem

Czynnikami, które stymulują wzrost sprzedaży zagranicznej drobiu są głównie: konkurencyjność cenowa polskich produktów na rynku unijnym, wysoka jakość produktów drobiowych produkowanych w Polsce, rosnący popyt na drób w Unii Europejskiej i na świecie.

Handel zagraniczny drobiem
W okresie siedmiu miesięcy 2017 r. z Polski wysłano 751 tys. ton produktów drobiowych w ekwiwalencie tuszek względem 698 tys. ton przed rokiem. Przedmiotem eksportu było przede wszystkim mięso drobiowe. Szacuje się, że w 2017 r. wywóz drobiu w ekwiwalencie tuszek osiągnie 1,3 mln ton.
 
Tempo wzrostu eksportu będzie wolniejsze niż rok wcześniej i wyniesie 8% ze względu na mniejszą możliwość wywozu do krajów pozaunijnych, do których Polska sprzedaje 20% całego wolumenu eksportu. Szacuje się, że w 2018 r. postępować będzie proces odbudowy stosunków handlowych z większością zagranicznych odbiorców polskiego drobiu. Zwyżce sprzedaży zagranicznej nadal będzie sprzyjać konkurencyjność cenowa i jakościowa polskich produktów drobiowych na rynku unijnym, a także większa produkcja krajowa.
 
Ocenia się, że tempo wzrostu eksportu w 2018 r. będzie relatywnie nieduże i wyniesie 7–8%. W 2017 r. przywóz drobiu w ekwiwalencie tuszek zwiększy się o 16% do 165 tys. ton, a największy udział w wolumenie przywozu będzie miał drób żywy. W pierwszej połowie 2018 r. zakup drobiu będzie prawdopodobnie kształtował się na poziomie nieco mniejszym niż w porównywalnym okresie 2017 r.


Tagi:
źródło: