W eksporcie produktów drobiowych dominowała sprzedaż na rynki krajów członkowskich UE, dokąd wyeksportowano blisko 1,1 mln ton, czyli więcej o 0,3% niż przed rokiem.
Pomimo ograniczeń w zakupie z terytorium Polski, wprowadzonych przez część krajów pozaunijnych w związku z ogniskami grypy ptaków, wywóz drobiu poza UE wzrósł o 0,2% do 0,6 mln ton.
W strukturze asortymentowej polskiego wywozu produktów drobiowych dominowało mięso. W okresie styczeń–listopad 2021 r. za granicę sprzedano 1,34 mln ton mięsa drobiowego, o 2% mniej niż przed rokiem. Przychody uzyskane ze sprzedaży tego asortymentu wyniosły 2,5 mld EUR i były o 13% większe. Wzrost zysków z eksportu mięsa otrzymanych przez krajową branżę drobiarską w okresie styczeń–listopad 2021 r., przy niższym wolumenie sprzedaży, wynikał z wiekszych niż przed rokiem cen transakcyjnych.
źródło: Gospodarz.pl/KOWR foto:
Gospodarz.pl