Nabory wniosków o przyznanie pomocy na ten typ operacji odbyły się na przełomie 2015 i 2016 roku w Samorządach Województw. Terminy i zasady udzielania takiego wsparcia podane były do publicznej wiadomości na stronach internetowych poszczególnych Samorządów Województw oraz w siedzibach urzędów.
Pomoc kierowana była do gmin, powiatów oraz ich związków.
Wsparcie można było otrzymać na budowę, przebudowę lub zmianę nawierzchni drogi, budowę kanałów technologicznych w ciągu budowanej lub przebudowywanej drogi, na zakup sprzętu, materiałów i usług, służących realizacji operacji oraz na koszty ogólne, bezpośrednio związane z przygotowaniem i realizacją operacji.
Maksymalna wysokość pomocy udzielanej na budowę lub modernizację dróg lokalnych w całym Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 - 2020 wynosi 3 mln zł na beneficjenta.
Koszty kwalifikowalne poniesione na realizację inwestycji mogły być dofinansowane do wysokości 63,63 proc.
Priorytetowo traktowane były inwestycje drogowe, które powiązane były z inwestycjami dotyczącymi tworzenia pasywnej infrastruktury szerokopasmowej, prowadziły bezpośrednio do obiektów użyteczności publicznej oraz łączyły się z drogą o wyższej kategorii.
Ze strony wnioskodawców działanie cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem. W ramach przeprowadzonych naborów złożono ponad 4,5 tys. wniosków o przyznanie pomocy na łączną kwotę ponad 3,3 mld zł. Najwięcej, ponad 790 wniosków, złożono w województwie mazowieckim, co ponad trzykrotnie przewyższało limit dostępnych środków dla tego regionu. Po weryfikacji złożonych wniosków podpisano 1925 umów o przyznaniu pomocy na kwotę ok. 1,4 mld zł, czyli dostępny limit środków na taką pomoc został w pełni wykorzystany.
Do końca 2017 roku beneficjenci złożyli ponad 1,4 tys. wniosków o płatność. ARiMR rozliczyła 926 wniosków i wypłaciła 369,3 mln zł co daje ponad 25 procentowe wykorzystanie limitu środków z EFRROW przeznaczonych na takie wsparcie.