Kategorie
Zobacz również tu
-
Ceny na stacjach paliw ustabilizowały się
2024-10-30 -
Unijna produkcja mięsa
2024-10-30
Poznaj produkty
-
Drzwi przemysłowe przesuwne i rozwierane
2018-02-27 -
Dziennik polowy
2020-03-13 -
Opryskiwacz Booster Reset-P Caffini
2020-08-05 -
Belka herbicydowa TEKLA
2023-10-10
Konferencja w ramach promocji żywności o uznanej wysokiej jakości
Unia Europejska przeznaczyła na promocję żywności o uznanej jakości środki w wysokości 41 mln złotych w ramach działania Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na latach 2007-2013.
Jednakże pozyskanie pieniędzy z tego funduszu nastręcza wiele problemów wnioskującym o nie. W związku z tym Agencja Rynku Rolnego, podczas zorganizowanej 15 listopada bieżącego roku w siedzibie poznańskiego Oddziału Terenowego Agencji Rynku Rolnego konferencji, postanowiła owe zawiłości rozwiązać i przybliżyć zagadnienia związane z otrzymaniem środków przeznaczonych na promowanie żywności o uznanej wysokiej jakości, czyli posiadającej odpowiednie certyfikaty, jak Chroniona Nazwa Pochodzenia, Chronione Oznaczenie Geograficzne czy Gwarantowana Tradycyjna specjalność.
Spotkanie to miało miejsce w dniu 15 listopada bieżącego roku w siedzibie poznańskiego Oddziału Terenowego Agencji Rynku Rolnego.
Podczas konferencji wywiązała się burzliwa dyskusja, w czasie której omawiano warunki, które należy spełnić by uzyskać środki finansowe na promowanie danych produktów oraz uzyskanie odpowiedniego certyfikatu i kto może z nich skorzystać. Kością niezgody było złe pojmowanie założeń Agencji Rynku Rolnego dotyczących promocji żywności o uznanej jakości w ramach tego działania.
Jak wyjaśnia Dyrektor Agencji Rynku Rolnego Oddziału Terenowego w Poznaniu – Uzyskane pieniądze przeznacza się na promocję konkretnego produktu, a nie firmy. Przykładowo więc, ser smażony jest promowany w całym powiecie, ale nie ma tu konkretnej marki, bo chodzi o zwiększenie sprzedaży i konsumpcji tego sera, a nie wzmocnienie czy budowanie marki.
Przede wszystkim działania te skierowane są do grup producentów rolnych oraz spółdzielni. Podstawowym wymogiem jest tutaj posiadanie przez członków tych zrzeszeń certyfikatów potwierdzających jakość wyrabianych produktów. W tym działaniu nie ma limitu na ilość złożonych przez jedna osobę wniosków oraz na kwotę, o jaką ubiegają się wnioskodawcy. Niemniej jednak należy pamiętać, że najpierw trzeba zainwestować w promocję, a dopiero potem można otrzymać zwrot poniesionych kosztów.