Jubileusz 50-lecia Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie –...
2024-11-20
22 grudnia 2020 r. w Ambasadzie Rzeczypospolitej Polskiej w Pekinie odbyło się śniadanie prasowe, skierowane do chińskich dziennikarzy, przedstawicieli największych chińskich importerów oraz przedstawicieli stowarzyszeń branżowych w Chinach, zorganizowane w ramach projektu „Mleczne Skarby – Trade Milk”, który sfinansowany jest z Funduszu Promocji Mleka.
-Traktujemy to jako najlepszy wyraz uznania jakości i bezpieczeństwa produkcji polskiego mleka ze strony chińskich konsumentów. Polskie mleko i jego przetwory znalazły już stałe miejsce na sklepowych półkach chińskich sklepów. Staramy się dostarczać chińskim importerom i konsumentom jak najwięcej informacji o zaletach i konkurencyjności mleka produkowanego w Polsce. Cieszymy się, że lata inwestycji w promocję polskiego mleka w Chinach dają oczekiwane efekty, szczególnie w tak trudnym roku dla producentów i importerów jakim jest 2020 – mówi Dyrektor Biura Polskiej Izby Mleka i Pierwsza Wiceprzewodnicząca COGECA Agnieszka Maliszewska.
- Wzmocnienie rozpoznawalności polskiego mleka na chińskim rynku pozostaje jednym z głównych priorytetów Polskiej Izby Mleka w Chinach. Mam nadzieję, że 2021 rok pozwoli nam na organizację kolejnych misji handlowych i seminariów, które w tym roku musiały odbywać się w ograniczonym zakresie, ze względu na restrykcje epidemiczne. Tym nie mniej chcę powtórzyć – wzrost sprzedaży polskiego mleka do Chin akurat teraz, to dla polskiej branży mleczarskiej najlepszy dowód uznania jakości tego produktu i wspólnego wysiłku polskich producentów i Izby – dodaje Maliszewska.