Przyczepy typ DB przeznaczone są głównie do przewozów produktów rolniczych, a w szczególności sypkich materiałów rolniczych jak rzepak,zboża, kukurydza. Nadwozia przyczep wykonane są z solidnych walcowanych profili. Konstrukcja nadwozia umożliwia otwieranie burt z każdej strony zamkiem centralnym. Trójstronny wywrót skrzyni ładunkowej pozwala na wygodne i sprawne rozładowanie przyczepy. Ponad to w tylnej burcie umieszczono dodatkowe okno wysypowe, które umożliwia wyładunek strumieniowy. Cechą wyróżniającą ten typ przyczep jest wysoka szczelność nadwozi, które umożliwiają przewóz materiałów sypkich bez konieczności wykładania skrzyń plandekami. Zastosowanie w ramie profili zamkniętych wzmacnia konstrukcję i zapewnia długi okres eksploatacji przyczepy.
Zastosowanie opatentowanego rozwiązania z koszem koła zapasowego czyni przyczepy serii DB wyróżniajacymi sie na tle konkurencji.
Wyposażenie standardowe:
Ładowność techniczna (kg): | 14 000 |
Prędkość technicznie dopuszczalna (km/h): | 40/60 |
Prędkość homologacyjna (km/h): | 30 |
Masa własna (kg): | 5 000 |
Liczba osi: | 2 |
Standardowe zawieszenie osi: | resor paraboliczny |
Standardowy rozmiar ogumienia: | 385/65 R22,5 |
Długość skrzyni ładunkowej (mm): | 5000 |
Wysokość skrzyni ładunkowej: | 0,8 + 0,6/0,8 |
Szerokość skrzyni ładunkowej (mm): | 2420 |
Pojemność skrzyni bez/z nadstawą (m3): | 17/19,3 |
Pojemność z III nadstawą siatkową (m3): | 27/29 |
Długość całkowita (mm): | 7365 |
Szerokość całkowita (mm): | 2550 |
Wysokość platformy ładunkowej przy ogumieniu standardowym (m): | 1,48 |