Przyczepy samozbierające
W serii Tigo S znajdzie się model odpowiedni dla każdego gospodarstwa. Wynika to z możliwości wyboru spośród czterech różnych rozmiarów, osi pojedynczych lub podwójnych oraz składanych lub sztywnych przedłużeń bocznych. Modele Tigo ST zostały opracowane specjalnie dla regionów górskich. Ich zdolność do pracy w takich warunkach wynika z połączenia szerokiego rozstawu kół i nisko położonego środka ciężkości.
Oferowane w asortymencie Tigo modele podstawowe przyczep samozbierających z rotorami tnącymi bazują na większych przyczepach R Profi. Po wybraniu optymalnego połączenia najważniejszych cech tych gigantów udało się opracować asortyment przyczep oferujących większą pojemność dla postępowych hodowców. Niepowtarzalny rotor Tigo gwarantuje wydajne cięcie i napełnianie, zaś bezkrzywkowy podbieracz zdecydowanie ogranicza potrzebę konserwacji.
Lely Tigo R Profi
Duże hodowle, a także firmy usługowe muszą polegać na dużej wydajności i niezawodności, aby móc zbierać wymagane ilości paszy. Przyczepy samozbierające Lely Tigo R Profi zostały zaprojektowanie z myślą o właśnie takich okolicznościach. Modele R Profi charakteryzują się dużą szybkością i wydajnością, zaś niezrównana jakość cięcia pozwala uzyskać najlepsze pasze.
Lely Tigo R Combi
Aby jeszcze lepiej wykorzystać możliwości przyczep samozbierających, przyczepy R Profi dopracowano tak, by stały się „przyczepami podwójnego przeznaczenia” – są to modele R Combi. Modele te doskonale sprawdzają się również jako przyczepy na kiszonkę. Wytwarzane z jednego elementu stalowe ścianki boczne, a także pewne modyfikacje podwozia umożliwiają modelom Combi wytrzymywanie obciążeń związanych z ciężką kiszonką. Dzięki składanej przegrodzie, a także brakowi ściągów i zaczepianych w dachu linek mocujących przyczepa może być napełniana przez sieczkarnię.
Model T
Niezawodne podwozie w każdych warunkach
Rosnące obciążenie i duża prędkość jazdy: ekstremalne wymagania dla podwozia przyczepy. Wysokiej jakości zawieszenie tandem lub tridem z osiami skrętnymi wleczonymi lub z systemem wymuszonego skręcania kół – Lely zapewnia odpowiednie podwozie dla każdej czynności, ponieważ bezpieczeństwo jest priorytetem. Paraboliczne lub hydropneumatyczne zawieszenie podwozia zapewnia optymalne dopasowanie do podłoża i bezpieczne właściwości jezdne.
Nowo opracowany zespół podbieracza: wydajniejsze ładowanie
Wydajność przyczepy samozbierającej zależy od ilości podbieranego materiału. Wszystkie modele Tigo Rwyposażone są w nowo opracowany podbieracz, który nie wymaga już sterowania krzywkowego. Niepowtarzalne modele Profi posiadają siedem rzędów palców. Dzięki tym cechom mogą one działać lepiej, szybciej i efektywniej od innych przyczep samozbierających.
• Potężna wydajność dzięki dobrej przepustowości materiału.
• Zapewnia mały opór dzięki nieskrętnym zębom.
• Posiada mniej ruchomych części, ponieważ nie występuje potrzeba sterowania opartego na torze krzywkowym.
• Nie wymaga konserwacji, ponieważ komponentów nie trzeba smarować.
• Nie zostawia ani źdźbła dzięki siedmiu umieszczonym blisko siebie rzędom palców.
Szeroki podbieracz przyczep samozbierających Tigo może pracować ze stosunkowo niską prędkością obrotową dzięki siedmiu rzędom placów z rozmieszczonymi blisko siebie palcami – co 54 mm. Oznacza to, materiał podbierany jest „łagodnie” i płynnie przemieszcza się do rotora tnącego.
Rezultatem dobrego przerobu jest ciągłe pobieranie materiału, które można osiągnąć przy minimalnym poborze mocy. Podbieracz i rotor tnący znajdują się blisko siebie i działają z praktycznie taką samą, stosunkowo niską prędkością, zapewniającą doskonały przerób napływającego materiału przez rotor tnący.
Ponieważ nowy, bezkrzywkowy podbieracz nie posiada toru, zespół podbieracza składa się z mniejszej liczby ruchomych części. Dzięki temu jest bardziej niezawodny, mniej podatny na zużycie i cichszy. Ponadto zęby posiadają dodatkowe wzmocnienia, a wszystkie komponenty są cynkowane na gorąco w celu jeszcze lepszego zabezpieczenia ich przed zbieranym materiałem oraz zawartego w nim soku powodującego korozję. Rezultat łatwo dostrzec – to niższe koszty konserwacji i wolniejsza utrata wartości maszyny!
Przyczepy Lely Tigo wyposażone są w najwydajniejszy rotor tnący, dzięki czemu Państwo, klienci, mogą uzyskać maksymalny zwrot z dokonanej inwestycji. Zęby rotora mają również wpływ na pobór mocy, a także wynik cięcia przez zespół tnący. Moc zaoszczędzona na napędzaniu zespołu jest dobrze wykorzystywana przez szerokie zęby, które lepiej napełniają przyczepę. Lepsze napełnienie oznacza z kolei poprawę wykorzystania czasu przejazdu.
Rezultatem dobrego cięcia jest lepsza fermentacja i strawność paszy. Rotor tnący Tigo charakteryzuje się bardzo wąską szczeliną między zębami i nożami. Szczelina między nożami ma szerokość zaledwie 37 mm i wypełniona jest zębami o szerokości 25 mm. Płaskie krawędzie zębów przepychają materiał między nożami, dzięki czemu udaje się osiągnąć doskonałe cięcie.
W przypadku modeli R-Profi minimalna długość cięcia wynosi zaledwie 37 mm! Długość tę można łatwo regulować, ponieważ każdy materiał jest inny i nie wszyscy hodowcy mają takie same wymagania. Pełen zestaw noży w rzeczywistości dzielony jest na dwie grupy, dzięki czemu można łatwo wybierać pomiędzy zaniechaniem cięcia, cięciem na długość 74 mm i cięciem na długość 37 mm.
Cały zespół tnący można obniżyć hydraulicznie do położenia konserwacyjnego, w którym noże i zęby rotora tnącego są łatwo dostępne. Noże można szybko i łatwo wymienić bez użycia narzędzi. Możliwa jest również wymiana pierścienia zębów na rotorze tnącym bez konieczności demontażu rotora. Pierścień składa się z trzech sekcji, co oznacza, że można go wymieniać nawet wówczas, gdy pozostałe pierścienie pozostają zamontowane.
Nacisk generowany przez rotor jest najważniejszym czynnikiem pozwalającym na określanie stopnia napełnienia przyczepy. W przypadku dużych sił na cm2 dochodzi zarówno do rozcierania materiału na miazgę, jak i do strat mocy. Rotor Tigo zapewnia zwiększone parcie przy tej samej sile na cm2 dzięki dużej powierzchni szerokich, płaskich zębów. Pozwala to uzyskać zarówno wyższą jakość paszy, jak i wyższy stopień załadowania przyczepy.
Zespół tnący charakteryzuje się niskim zapotrzebowaniem na moc, ponieważ nie ma możliwości, by trawa przedostawała się do minimalnej szczeliny między nożami i zębami. W trakcie pchania szerokie krawędzie zębów zapewniają maksymalną powierzchnię styku z materiałem, dzięki czemu straty związane ze ślizganiem się udaje się ograniczyć do minimum.
Dzięki prawie pionowemu ustawieniu oraz sprężynie zwalniającej nóż może się po prostu odchylić, jeżeli między nim i rotorem znajdzie się przeszkoda. Gdy sprężyna „ustępuje”, siła działająca na nóż szybko maleje, co chroni rotor i nóż przed uszkodzeniem. Po pokonaniu przeszkody nóż powraca do położenia roboczego.