To nowa rodzina ładowarek teleskopowych z modułową ramą, przedstawiona po raz pierwszy na tegorocznych targach Sima, które odbyły się w lutym w Paryżu.
Gama składają się z czterech modeli TF33.7, TF35.7, TF30.9, TF33.9. Nowa, wprowadzona przez Merlo koncepcja modułowa umożliwia uzyskanie z tych czterech maszyn aż 16 różnych wersji.
Charakterystyka:
Dwie szerokości: 2,24 m i 2,1 m
Dwie wysokości: 2,25 m i 2,12 m
Wersje Low Profile 2,0 m wysokości z tą samą kabiną (ten sam komfort pracy), 40 km/h, homologacja na
ciągnik rolniczy
Najbardziej przestronna kabina w kategorii z opatentowanym zawieszeniem hydro-pneumatycznym – jedyna na świecie
Nowa generacja osi planetarnych Merlo – wytrzymałość i niezawodność
Prędkość 40 km/h dla całej gamy
2 napędy: 75 KM i 122 KM bez filtra cząstek stałych i bez systemu SCR
Eco Power Drive w standardzie, zużycie paliwa obniżone o 18%
Wentylator Fan Drive (wsteczny wydmuch chłodnicy)
Sprawny i nowoczesny wysięgnik
Nowa rodzina maszyn Turbofarmer Medium Duty powstała z myślą o uzupełnieniu aktualnej gamy modułowych maszyn Turbofarmer i uzyskaniu wysokich parametrów przy niewielkich rozmiarach.
W nowej gamie zastosowano rozwiązania techniczne przyjęte już w pozostałych gamach maszyn modułowych, takie jak:
Silnik 122 KM (brak DPF/SCR)
Kabina stała / niezależnie amortyzowana CS
Hydraulika: pompa zębata / Load Sensing
Przekładnia EPD
Kombinacja tych zmiennych pozwala stworzyć nową gamę produktu.
OSIĄGI:
nową gamę Turbofarmer Medium Duty cechują osiągi nieporównywalne z osiągami innych maszyn tej kategorii.
To jedyna ładowarka teleskopowa w swojej kategorii, która zapewnia rzeczywisty udźwig wynoszący 3500 kg na wysokość 7 metrów!
BEZPIECZEŃSTWO:
Wszystkie modele są zgodne z wymogami normy EN15000.
Modele z pompą Load Sensing są standardowo wyposażone w system MCDC Light. Dla modeli z pompą zębatą nie będzie dostępna żadna wersja systemu MCDC.
UKŁAD NAPĘDOWY (brak DPF/SCR):
Silnik 4-cylindrowy o mocy 90 kW – 122 KM, spełniający wymogi norm Tier 4 I/Stage 3B. Ten nowy układ napędowy posiada katalizator DOC z zaworem EGR, umożliwiający wychwycenie cząstek zanieczyszczających w gazach spalinowych. Nie wymaga filtra DPF ani systemu SCR (AdBlue).
Ten napęd będzie wyposażony w filtr powietrza “Powercore”, który jest już standardowo wyposażony w system wstępnej filtracji, umożliwiający zrezygnowanie z kolejnych filtrów (np. z cyklonu).
KABINA:
Nowa seria maszyn Turbofarmer Medium Duty będzie wyposażona w nową kabinę, dostępną również w wersji z zawieszeniem hydro-pneumatycznym, standardowym w modelach CS (wyłączna oferta Merlo, dostępna również z pompą zębatą).
Nowa kabina gwarantuje:
większy komfort dla klienta, dzięki najbardziej ergonomicznym wymiarom w swojej kategorii (1010 mm szerokości, szerokość wejścia do kabiny 870 mm)
kabina spełniająca wymogi norm ROPS & FOPS (Poziom 2)
lepszą widoczność dzięki powiększonej powierzchni przeszklonej
maksymalna ergonomia, zapewniająca codziennie intuicyjną obsługę
większa estetyka dzięki nowemu designowi.
mniejszy hałas w kabinie zgodnie z normą UNI 12053 (dodatkowo ulepszono w wersjach CS)
większą wydajność układu klimatyzacji w zakresie ogrzewania/odparowywania/odladzania przedniej szyby (nowy całkowicie zmieniony układ)
seryjna regulacja ciśnienia w kabinie.
elektroniczny joystick typu mono (standardowo w wersjach Load Sensing) i joystick elektro-hydrauliczny (standardowo w wersjach z pompą zębatą)
PRZEKŁADNIA:
Wszystkie modele zostaną wyposażone w przekładnię hydrostatyczną ze sterowaniem elektronicznym EPD o następujących zaletach:
mniejsze zużycie paliwa (-18% —> -3650 litrów/rocznie przy użytkowaniu 1000 h/rocznie)
znaczna oszczędność (przy uwzględnieniu ceny 1,1 €/litr oleju napędowego średnia roczna oszczędność wynosi 4000 €)
większa łatwość użytkowania
lepsze hamowanie dynamiczne
SPEED CONTROL:
Funkcja Speed-Control działa podobnie jak system Cruise-Control montowany w samochodach; operator, po osiągnięciu żądanej prędkości jazdy, wybiera utrzyma- nie tej prędkości poprzez wciśnięcie przycisku Speed-Control, całkowicie zwalniając pedał gazu. Kontrola prędkości jest wyłączana natychmiast po wciśnięciu pedału hamulca lub przycisku funkcji Speed-Control.
Wciśnięcie pedału Inching-Control umożliwia regulowanie prędkości; po jego zwolnieniu wybrana na początku prędkość zostaje automatycznie przywrócona.
ECO MODE:
Po wciśnięciu przycisku ECO maksymalne obroty silnika diesla są automatycznie ograniczane do 1800 obrotów/minutę.
W ten sposób moc maksymalna zostaje ograniczona i we wszystkich ruchach, w których nie jest potrzebna duża moc, zostaje zmniejszone zużycie, emisja akustyczna i zanieczyszczenie.
W trybie ECO zużycie paliwa jest ograniczone o kolejne 19% w porównaniu do standardowej pracy systemu EPD.
AUTOMATYCZNY PRZYSPIESZACZ:
To urządzenie pracuje w parze z elektronicznym joystickiem i zapewnia maksymalną prędkość wysięgnika przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. Kiedy operator używa joysticka (Rys. A), automatyczny przyspieszacz zwiększa obroty silnika i zwiększa przepływ, a zatem również prędkość ruchów wysięgnika.
UKŁAD CHŁODZENIA:
Wersje nowej gamy Turbofarmer Medium Duty z napędem 120 KM będą standardowo wyposażone w nowe chłodnice poziome “Fan-drive”, zapewniające zmianę kierunku obrotów wentylatora podczas czyszczenia żeberek chłodnicy.
UKŁAD HYDRAULICZNY:
W nowej gamie Turbofarmer Medium Duty dostępne będą różne typy układu hydraulicznego:
pompa zębata z rozdzielaczem z otwartym przepływem w położeniu neutralnym
pompa o zmiennej pojemności skokowej z rozdzielaczem z zamkniętym przepływem w położeniu neutralnym, Load Sensing (z systemem Flow Sharing).