Ciągniki proxima należą do grupy uniwersalnych ciągników kołowych, przeznaczonych głównie do agregacji z maszynami rolniczymi, urządzeniami przemysłowymi, oraz do transportu rolniczego.
wyśmienity stosunek cena/moc moc deklarowana duża żywotność ciągnika idealny stosunek moc/masa zwinny i sprawny uniwersalny wypróbowana konstrukcja niskie zużycie paliwa i olejów prostota wszechstronnośćNajpopularniejsza linia modelowa Zetor Proxima zdobyła uznanie dzięki uniwersalności, niezawodności i solidnemu wykonaniu. Spełnia wymagania najcięższych prac w rolnictwie, leśnictwie i usługach komunalnych. Aby zapewnić uniwersalność, do wyboru są opcje z lub bez kabiny oraz z napędem na dwa lub cztery koła.
Modele Proxima Plus mają, w porównaniu do modelu Proxima, większą moc silnika i nowocześniejsze skrzynie
biegów, dzięki czemu pracują jeszcze efektywniej.
DANE TECHNICZNE:
MODEL | 90 | 100 | 110 | |
SILNIK | ||||
Typ Stage III B | 1206 | 1006 | 1306 | |
Moc homologowana (kW) (2000/25/EC) |
64,3 | 70,3 | 78,4 | |
Moc homologowana (HP) (2000/25/EC) |
87 | 96 | 106 | |
Obroty znamionowe (1/min.) | 2 200 | |||
Liczba cylindrów | 4 | |||
Liczba zaworów | 16 | |||
Doładowanie | turbosprężarka | |||
Średnica/skok (mm) | 105/120 | |||
Pojemność (cm³) | 4 156 | |||
Chłodzenie | cieczą | |||
Maks. moment obrotowy (Nm) (2000/25/EC) |
370 | 429 | 461 | |
Przewyższenie momentu obrotowego (%) (ECE R24) | 38 | 46 | 40 | |
SKRZYNIA BIEGÓW | ||||
Typ | mechaniczna ze wzmacniaczem 2°, z rewersem mechanicznym | |||
Rewers |
mechaniczny | |||
Zmiana biegów | w pełni zsynchronizowana | |||
Ilość biegów (do przodu/do tyłu) |
16/16 | |||
Prędkość (km/h) |
Plus 90 – 30 km/h, (opcja 40km/) Plus 100 i 110 – 40 km/h (opcja 30 km/h) |
|||
WAŁ ODBIORU MOCY | ||||
Typ | niezależny/zależny, mokre sprzęgło wielotarczowe | |||
Obroty tylnego WOM | 540/1000 lub 540/540E | |||
Obroty przedniego WOM | 1 000 | |||
Moc maks. przedniego WOM (kW) | 60 | |||
HYDRAULIKA | ||||
Typ |
mechaniczna regulacyjna – D. M. P. ( opcja EHR z Hitch Tronic) |
|||
Trzypunktowy układ zawieszenia | kategoria II | |||
Sterowanie | mechaniczne/elektroniczne (opcja HitchTronic) | |||
Maksymalna siła podnoszenia (kN) | 42 | |||
Ciśnienie robocze (MPa) | 19 | |||
Wydajność pompy (l) | 50 | |||
Końcówki zewnętrzne (szybkozłącza) | 8+1 (tylko z EHR), 6+1 lub 4+1 standard | |||
Zaczepy | przesuwny CBM | |||
KABINA | ||||
Dach z wziernikiem | standard | |||
Siedzenie | „Zetor“ z amortyzacją mechaniczną (pneumatyczną opcja) | |||
Siedzenie pasażera | standard z pasem bezpieczeństwa | |||
Kierownica | regulowana w pionie i w poziomie (opcja) | |||
Klimatyzacja | ręczna (opcja) | |||
POZOSTAŁE PARAMETRY | ||||
Układ napędowy | 4WD | |||
Układ kierowniczy | hydrostatyczny | |||
Hamulce robocze/postojowe | tarczowe mokre, sterowane hydraulicznie/mechanicznie | |||
Hamulce przednie (tylko 40 km/h) | przykołach mokre tarczowe | |||
Hamulce przyczepy | 1+2 obwodowe pneumatyczne (opcja hydrauliczne) | |||
Maks. obciążnik przedni (kg) | 470 | |||
Maks. obciążnik tylnych kół (kg) | 270 | |||
Pojemność zbiornika (l) | 150 | |||
Błotniki przednie | stałe | |||
Ogrzewana tylna szyba i lusterka | opcja | |||
Przygotowanie do montażu radia | opcja | |||
WYMIARY | ||||
Masa własna* (kg) | 4 054 – 4 600 | |||
Maks. długość (mm) | 4 827 | |||
Maks. szerokość (mm) | 2 319 | |||
Maks. sysokość (mm) | 2 738 | |||
Rozstaw (mm) | 2 328 | |||
Koła przednie** (mm) | 13,6R24 | |||
Koła tylne** (mm) | 16,9R34 | |||
* Bez obciążnika przedniego i tylnego ** Standardowe koła, więcej opcji po konsultacji ze sprzedawcą Wysokość jest uzależniona od rozmiaru kół. SPECYFIKACJA: Silnik Sprawdzone przez pokolenia klientów ZETOR TRACTORS a.s. produkuje najwięcej silników wysokoprężnych w Republice Czeskiej. Tradycja produkcji sięga lat dwudziestych ubiegłego wieku. Ciągniki Zetor nie korzystają z tzw. Power Boost, to jest mocy dostępnej tylko w określonych warunkach. Pełna moc dostępna jest cały czas,bez względu na obciążenie. Oszczędna, ekologiczna eksploatacja - aby spełnić surowe limity emisji nasze ciągniki wyposażono w filtr cząstek stałych. Dział rozwoju i produkcja na miejscu - zawsze precyzyjne wykonanie z użyciem najlepszych materiałów. Niskie zużycie - osiągnęliśmy bardzo niskie zużycie płynów eksploatacyjnych. Mechaniczna pompa wtryskowa - niezawodność, bezawaryjność i długa żywotność. Dwa wały wyważające - tłumią drgania i uspokajają pracę silnika. Chłodzenie dna tłoka olejem pod ciśnieniem - zwiększa efektywność spalania i żywotność silnika. Opcja montażu podgrzewacza płynu chłodzącego - skraca czas rozgrzania silnika, oszczędzając paliwo. Świeca żarowa w każdym cylindrze (bezpośrednie wstępne ogrzewanie silnika) – zapewnia bezproblemowe uruchomienie w niskiej temperaturze.
Silniki Zetor zawdzięczają swą popularność niskiemu zużyciu paliwa, dużej niezawodności i prostocie konstrukcji, co przekłada się na niską cenę zakupu, niskie koszty eksploatacji i niezawodność. Silniki Rozwiązanie dla każdego Produkcja we własnym zakresie - kontrola i gwarancja wysokiej jakości. Żywotność - stosując wytrzymałe, wysokiej jakości materiały zapewniamy długą żywotność. Wszechstronność - rozwiązanie dostosowane do potrzeb klienta. Obroty - utrzymuje optymalne obroty silnika. Komfort - prosta i wygodna zmiana biegu. Długość - rozstaw w zależności od modelu. Obroty zależne - oferowane w standardzie.Dla klientów szukających nowocześniejszych rozwiązań, wyższej mocy i większej wygody, przygotowaliśmy model Proxima Plus. Posiada 16+16 biegów ze wzmacniaczem momentu obrotowego 2°. HydraulikaNiezawodne sterowanie we wszystkich kierunkach Produkcja we własnym zakresie - kontrola i gwarancja wysokiej jakości. Tylko zewnętrzne cylindry podnośnika - brak cylindra wewnętrznego. Korzystny przebieg siły podnoszenia. Bezproblemowy serwis. Zakończenie ramion widełkami - brak czopa z jednostronnym mocowaniem. Regulacja opuszczania z funkcją blokady hydraulicznej. Delikatne opuszczanie narzędzi i bezpieczny transport. Dodatkowy rozdzielacz zintegrowany w pokrywie hydrauliki. Sekcje bez kick-out mają mechaniczną aretację suwaka w skrajnych pozycjach roboczych. Sterowanie cięgnamiz aretacją mechaniczną pozycji „n“ za pomocą obejm przesuwnych. Sterowanie zewnętrzne tuz z małymi krokami ramion - większy komfort zawieszania narzędzi.
Zetor jako pierwszy wprowadził funkcję HITCHTRONIC, która zdobyła liczne wyróżnienia. System elektrohydrauliki Bosch wyposażony jest w funkcję HitchTronic, wyjątkowy system automatycznej regulacji tylnego zawieszenia trzypunktowego. System nie wymaga ustawiania typów regulacji i ich kombinacji. Ustawiana jest tylko głębokość robocza narzędzia. Po osiągnięciu przez narzędzie podłączone do zawieszenia trzypunktowego ustawionej głębokości, system regulacji zmierzy opór gleby, a zmierzona wartość zostanie wykorzystana jako wartość wyjściowa do automatycznej regulacji tylnego zawieszenia trzypunktowego. KabinaPrzestrzeń i wygoda Kabiny zaprojektowano pod kątem wygody i bezpieczeństwa. Główną zaletą jest duża przestrzeń wokół kierowcy z optymalną widocznością na wszystkie strony. Obsługa ma nieograniczony widok i kontrolę nad zamontowanymi narzędziami. Całość uzupełnia widok na ładowacz czołowy przez okno dachowe. Sterowanie jest proste, przejrzyste i intuicyjne. Wszystkie elementy obsługi są zawsze pod ręką. |