DANE TECHNICZNE:
MODEL | 130 | 140 | 150 |
SILNIK | |||
Typ Stage III B | 1506 | 1606 | 1716 |
Moc homologowana (kW) (2000/25/EC) |
93,2 | 100,2 | 108,2 |
Moc homologowana (HP) (2000/25/EC) |
127 | 136 | 147 |
Obroty znamionowe (1/min) | 2 200 | ||
Liczba cylindrów | 4 | ||
Liczba zaworów | 16 | ||
Doładowanie | turbosprężarka | ||
Średnica/skok (mm) | 105/120 | ||
Pojemność (cm³) | 4 156 | ||
Chłodzenie | cieczą | ||
Maks. moment obrotowy (Nm) (2000/25/EC) |
551 | 581 | 589 |
Przewyższenie momentu obrotowego (%) (ECE R24) |
41 | 38 | 30 |
SKRZYNIA BIEGÓW | |||
Typ |
mechaniczna z wzmacniaczem 3˚, podwójne mokre sprzęgło tarczowe z rewersem 5˚ |
||
Rewers | hydrauliczny | ||
Zmiana biegów | w pełni zsynchronizowana | ||
Ilość biegów (do przodu/do tyłu) |
30/30 | ||
Prędkość (km/h) | 40 | ||
WAŁ ODBIORU MOCY | |||
Typ | niezależny, wielotarczowe sprzęgło WOM | ||
Obroty tylnego WOM | 540/540E/1 000/1 000E, opcja 540/1 000 zależne | ||
Obroty przedniego WOM | 1 000 | ||
Moc maks. przedniego WOM (kW) | przekazanie mocy do 90 kW | ||
HYDRAULIKA | |||
Typ | elektrohydraulika Bosch z HitchTronic, 2 siłowniki pomocnicze | ||
Trzypunktowy układ zawieszenia | kategorie III | ||
Sterowanie | elektroniczne | ||
Maksymalna siła podnoszenia (kN) | 85 | ||
Ciśnienie robocze (MPa) | 20+0,2 | ||
Wydajność pompy (l) | 85 (zębata) | ||
Końcówki zewnętrzne (szybkozłącza) |
8+1 | ||
Zaczepy | zaczep przesuwny CBM | ||
KABINA | |||
Amortyzacja | opcja | ||
Dach z wziernikiem | standard | ||
Siedzenie |
„Zetor“ z amortyzacją pneumatyczną/mechaniczną (opcja zależna od wybranej kabiny Classic lub Lux) |
||
Siedzenie pasażera | standard z pasem bezpieczeństwa | ||
Panel wielofunkcyjny | w standardzie | ||
Kierownica |
regulowana w pionie i w poziomie (opcja zależna od wybranej kabiny Classic lub Lux) |
||
Klimatyzacja | ręczna standard | ||
POZOSTAŁE PARAMETRY | |||
Układ napędowy | 4WD | ||
Oś przednia napędowa | oś amortyzowana | ||
Układ kierowniczy | hydrostatyczny | ||
Hamulce robocze/postojowe | hydrauliczne/sterowanie mechaniczne | ||
Hamulce przednie | poprzez automatyczne załączenie PON | ||
Hamulce przyczepy | pneumatyczne standard jedno i dwuobwodowe | ||
Maks. obciążnik przedni (kg) | 900 | ||
Maks. obciążnik tylnych kół (kg) | 472 | ||
Pojemność zbiornika (l) | 220 | ||
Błotniki przednie | skrętne | ||
Ogrzewana tylna szyba i lusterka | opcja zależna od wybranej kabiny Classic lub Lux | ||
Przygotowanie do montażu radia | opcja zależna od wybranej kabiny Classic lub Lux | ||
WYMIARY | |||
Masa własna* (kg) | 4 800 – 5 500 | ||
Maks. długość (mm) | 5 766 | ||
Maks. szerokość (mm) | 2 550 | ||
Maks. wysokość (mm) | 2 803 | ||
Rozstaw (mm) | 2 720 | ||
Koła przednie** (mm) | 420/70-R24 tarcza | ||
Koła tylne** (mm) | 520/70-R38 tarcza | ||
* Bez obciążnika przedniego i tylnego ** Standardowe koła, więcej opcji po konsultacji ze sprzedawcą Wysokość jest uzależniona od rozmiaru kół. |
Sprawdzone przez pokolenia klientów
ZETOR TRACTORS a.s. produkuje najwięcej silników wysokoprężnych w Republice Czeskiej. Tradycja produkcji sięga lat dwudziestych ubiegłego wieku.
Dział rozwoju i produkcja na miejscu - zawsze precyzyjne wykonanie z użyciem najlepszych materiałów. Niskie zużycie - bardzo niskie zużycie płynów eksploatacyjnych. Mechaniczna pompa wtryskowa - niezawodność, bezawaryjność i długa żywotność. Dwa wały wyważające - tłumią drgania i uspokajają pracę silnika. Chłodzenie dna tłoka olejem pod ciśnieniem - zwiększa efektywność spalania i żywotność silnika. Opcja montażu podgrzewacza płynu chłodzącego - skraca czas rozgrzania silnika, oszczędzając paliwo. Świeca żarowa w każdym cylindrze (bezpośrednie wstępne ogrzewanie silnika) – zapewnia bezproblemowe.Silniki Zetor zawdzięczają swą popularność niskiemu zużyciu paliwa, dużej niezawodności i prostocie konstrukcji, co przekłada się na niską cenę zakupu, niskie koszty eksploatacji i niezawodność. Silniki 16-zaworowe otrzymały jedną z najwyższych ocen w surowych testach Niemieckiego Towarzystwa Rolniczego (DLG). Ciągniki napędzane tymi silnikami są jednymi z najoszczędniejszych na rynku.
Ciągniki Zetor nie korzystają z tzw. Power Boost, to jest mocy dostępnej tylko w określonych warunkach. Pełna moc silnika ciągników Zetor jest do dyspozycji bez względu na prędkość jazdy, czy też włączenie wału odbioru mocy.
Skrzynia biegówDoskonałe połączenie siły i precyzji
Pięciostopniowa skrzynia biegów z dwoma zakresami prędkości jazdy, trzystopniowym wzmacniaczem i rewersem pod obciążeniem (30/30) spełnia wysokie wymagania w zakresie komfortu. Dwa mokre sprzęgła wielotarczowe są niezawodne, a rewers płynny.
4W zakresie roboczym (6-12 km/h) dostępnych jest 9 biegów.
Produkcja we własnym zakresie - kontrola i gwarancja wysokiej jakości. Żywotność - stosując wytrzymałe, wysokiej jakości materiały zapewniamy długą żywotność. Wszechstronność - rozwiązanie dostosowane do potrzeb klienta. Obroty - utrzymuje optymalne obroty silnika. Komfort - prosta i wygodna zmiana biegu. Obroty zależne wom - oferowane w standardzie.NOWOŚĆ
Sprzęgło tylnego wału odbioru mocy wyposażone jest w sprzężony kontrolowany rozbieg. Umożliwia to proste, komfortowe uruchamianie i przedłuża żywotność sprzęgła
WOM
Tylny wał odbioru mocy w wersji z obrotami niezależnymi, co oznacza, że obroty tylnego wału odbioru mocy są proporcjonalne do obrotów silnika. Ciągnik posiada kombinacje obrotów tylnego wału odbioru mocy 540/540E/1 000/1 000E.
SPRZĘGŁO WOM
Mokre sprzęgło tarczowe w kąpieli olejowej ma długą żywotność. Modulowane załączanie zapewnia płynny rozbieg zagregowanych urządzeń.
HydraulikaWysoka efektywność pracy
Forterra HD ma dodatkowy, czterosekcyjny rozdzielacz hydrauliczny ze sterowaniem elektrohydraulicznym. W połączeniu z CBM kategorii III oferuje szeroki wybór urządzeń do agregacji. Aby ułatwić i podnieść jakość prac polowych ciągnik został wyposażony w automatykę czynności na uwrociach.
Możliwość wykorzystania ciężkiej agregacji, maksymalna siła podnoszenia hydrauliki:System elektrohydrauliki Bosch wyposażony jest w funkcję HitchTronic, wyjątkowy system automatycznej regulacji tylnego zawieszenia trzypunktowego. System nie wymaga ustawiania typów regulacji i ich kombinacji.
KabinaKomfort i ergonomia
Wygoda i przyjazny użytkownikowi, ergonomiczny układ wyróżniają kabiny serii Forterra. Wszystko zostało zaprojektowane pod kątem obsługi ciągnika, tak, aby zwiększyć komfort i wydajność pracy w każdym terenie i środowisku.
Amortyzacja kabiny - wszystkie modele Forterra oferują system amortyzacji kabiny, gwarantujący maksymalny komfort obsługi. Panel wielofunkcyjny - najważniejszą nowością w serii Forterra HD jest ergonomiczny, wielofunkcyjny panel sterowania, z wygodną, intuicyjną obsługą. Został umieszczony z prawej strony, dzięki czemu kierowca ma pod ręką wszystko, od sterowania hydrauliki, aż po aktywację automatyki czynności na uwrociach. Amortyzowana przednia oś napędowa - w modelu Forterra HD można na życzenie zamówić amortyzację PON. W połączeniu z amortyzowaną kabiną zapewnia przyjemną, wygodną jazdę.