Silnik
Szesnastozaworowa, 4-cylindrowa jednostka napędowa o pojemności 3,3 litra i mocy 74,2 KM, z turbosprężarką oraz układem recyrkulacji spalin EGR. Silnik spełnia normę emisji spalin EUR-IIIA. Wyróżnia go zastosowanie systemu ECDIS (Ekonomiczny, Centralny, Bezpośredni Wtrysk paliwa). Olej napędowy podaje się za pomocą mechanicznych wtryskiwaczy w dwóch etapach, przez co znacznie zwiększono skuteczność wykorzystania dawki paliwa, a tym samym ograniczono spalanie. Dwa wałki wyrównoważające gwarantują niezrównaną kulturę pracy silnika, a powierzchnie tłoków pokryte dwusiarczkiem molibdenu oraz bardzo dokładna obróbka każdego elementu jednostki napędowej – jej ogromną żywotność.
Rewers hydrauliczny
Dzięki zastosowaniu rewersu hydraulicznego zmiana kierunku jazdy następuje bardzo płynnie, bez potrzeby użycia pedału sprzęgła. Szczególnie sprawdza się to w pracy z ładowaczem czołowym, ponieważ dużo szybciej można wykonać zadania związane z jazdą do przodu i do tyłu.
Przedni most
Przeniesienie napędu na przednie koła odbywa się za pomocą przekładni stożkowych zatopionych w kąpieli olejowej i zamkniętych w szczelnej obudowie. Takie rozwiązanie zapewnia utrzymanie mechanizmu w czystości oraz możliwość bezpiecznego przekazania całkowitej mocy na koła nawet przy maksymalnym skręcie i obciążeniu przodu ciągnika. Promień zawracania ciągnika jest niezwykle mały: 3,4 m. bez hamulców.
Przedni most wyposażono w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD), który w przypadku utraty przyczepności jednego z kół automatycznie przenosi moment obrotowy na drugie koło, w ten sposób zachowując trakcję ciągnika. Napęd przedni załączany jest elektro-hydraulicznie za pomocą przycisku na desce rozdzielczej – również podczas jazdy.
Wał odbioru mocy
W standardzie ciągnik M7040 oferuje WOM o dwóch prędkościach obrotowych - 540 i 540E. Prędkość ekonomiczna 540E jest wskazana przy pracy z urządzeniami, które potrzebują mniejszą moc. W tym trybie prędkość 540 obrotów na minutę uzyskuje się przy niższych obrotach silnika, co gwarantuje jeszcze bardziej ekonomiczną pracę.
Skrzynia biegów
Ciągnik Kubota M7040 wyposażono w pełni zsynchronizowaną skrzynię biegów o 5 przełożeniach głównych. Seryjny reduktor posiada 3 zakresy - szosowe, polowe i pełzające. W rezultacie użytkownik ma do wyboru 15 przełożeń, które umożliwiają jazdę z prędkością od 0,43 do 37,5 km/ h
Kabina
Kabinę zaprojektowano tak, aby zapewnić operatorowi jak najlepszą widoczność. Odpowiednio ukształtowane szyby oraz powiększona przestrzeń znacznie podwyższają komfort pracy. Większość dźwigni i przełączników została przeniesiona na konsolę z prawej strony, co poprawia ergonomię pracy użytkownika.
Zachodząca na dach górna krawędź przedniej szyby ułatwia operowanie ładowaczem czołowym, oferując dobrą widoczność osprzętu nawet przy maksymalnym podniesieniu ramienia. Montowana w standardzie klimatyzacja z nawiewami w desce rozdzielczej zapewnia równomierne ogrzewanie lub chłodzenie całego ciała operatora, a także bardzo efektywną cyrkulację powietrza.
Układ hydrauliczny i tylny TUZ
Kubota M7040 dysponuje pompą hydrauliczną o wydatku 61,3 L/min gwarantującą dużą szybkość reakcji podnośnika oraz odpowiednią moc zasilania hydrauliki zewnętrznej. W standardzie ciągnik oferuje dwie sekcje hydrauliki zewnętrznej, a tylny TUZ kategorii II ma udźwig 2300 kg i jest sterowany mechanicznie.
Wyposażenie standardowe
Model M7040 seryjnie oferuje obciążniki przednie o wadze 470 kg, rewers bezsprzęgłowy, wspomaganie kierownicy, klimatyzację, odchylany fotel z amortyzacją pneumatyczną, biegi pełzające oraz kompletny zaczep tylny z belką rolniczą i zaczepem transportowym