Kabina Terrusa CVT to miejsce pracy, na którym użytkownik może polegać w każdej sytuacji: niski poziom hałasu, wynoszący zaledwie 69 dB(A), ergonomiczne ustawienia fotela i kierownicy, precyzyjna regulacja klimatyzacji, jak również nasz doskonale zaprojektowany układ zawieszenia zapewniają maksymalny komfort.
Dzięki panoramicznej kabinie z 4 słupkami, obszernymi przeszklonymi powierzchniami, oknem dachowym zapewniającym widoczność do góry i jednoczęściowej szybie przedniej zagwarantowana jest idealna, nieograniczona widoczność we wszystkich kierunkach. Pakiet świateł roboczych LED gwarantuje doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach również po nastaniu zmroku.
Silniki w modelach Terrus CVT należą do najlepszych w swojej klasie. Opłacalność, produktywność, ekologia i najnowocześniejsze zarządzanie energią współtworzą w nich idealną symbiozę. Niezrównany system oczyszczania spalin Hi-eSCR2 optymalizuje zużycie paliwa oraz osiągi, jak również poprawia charakterystykę reakcji silnika. Optymalny punkt czasowy wtrysku, bez wprowadzania spalin do ponownego obiegu, nie obciąża ani silnika ani układu chłodzenia. Dzięki temu odstęp pomiędzy kolejnymi przeglądami wynosi 750 godzin.
Do najważniejszych zalet konstrukcji przekładni bezstopniowej S-ControlTM CVT-transmisja (Continuously Variable Transmission) należą dynamika i płynność jazdy. Inteligentna współpraca podzespołów hydraulicznych i mechanicznych zapewnia oszczędną eksploatację bez konieczności rezygnacji z doskonałych osiągów. Dzięki bezstopniowym przełożeniom bez wysiłku poradzisz sobie z każdym możliwym do wyobrażenia zadaniem.
Wał odbioru mocy montowany w ciągnikach serii Terrus CVT przenosi moc silnika w maksymalnie efektywny sposób. Tylny wał odbioru mocy obsługujący 4 prędkości obrotowe oraz dostępny na życzenie przedni wał odbioru mocy obsługujący 2 prędkości osiągają standardową prędkość obrotową 1000 obr./min. już przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej zaledwie 1853 obr./min.
Układ hydrauliczny wykrywający obciążenie oparty jest na tłoczkowej pompie osiowej o zmiennej wydajności o natężeniu przepływu sięgającym 220 l/min. Indywidualne ustawienia przepływu dla każdego z maksymalnie 8 urządzeń pozwala dostarczyć odpowiednią ilość oleju. To z kolei przekłada się na doskonałe działanie całego układu hydraulicznego.
Terrus CVT: Nowoczesny sposób prowadzenia ciągnika. Wszystkie modele imponują reaktywnym układem kierowniczym i wysokim obciążeniem użytkowym sięgającym 6 300 kg. W przypadku wykorzystywania maszyny do transportu ciężkich ładunków odporne na zużycie tarcze hamulcowe HD zapewniają większą trwałość. Opatentowany STEYR S-Brake (układ hamulcowy przyczepy) zapewnia wyraźną przewagę pod względem bezpieczeństwa.
Silnik
Liczba cylindrów | 6 | 6 | 6 |
Typ | Silnik wysokoprężny z szyną Common Rail, 24-zaworowy, z turbosprężarką i chłodnicą międzystopniową | Silnik wysokoprężny z szyną Common Rail, 24-zaworowy, z turbosprężarką i chłodnicą międzystopniową | Silnik wysokoprężny z szyną Common Rail, 24-zaworowy, z turbosprężarką i chłodnicą międzystopniową |
Poziom emisji | Stage V | Stage V | Stage V |
Pojemność silnika | 6 728 | 6 728 | 6 728 |
Charakterystyka silnika
Maksymalna moc silnika z systemem zarządzania mocą (KM(KW)) | - | - | - |
Maksymalna moc silnika (KM (kW)) | 273 (195) | 288 (212) | 313 (230) |
Prędkość obrotowa silnika przy maksymalnej mocy (obr/min) | 1 800 | 1 800 | 1 800 |
Znamionowa moc silnika z systemem zarządzania mocą (KM(KW)) | - | - | - |
Znamionowa moc silnika (KM (kW)) | 250 (184) | 271 (199) | 300 (221) |
Znamionowa prędkość obrotowa silnika | 2 100 | 2 100 | 2 100 |
Maksymalny moment obrotowy z systemem zarządzania mocą (nm przy obr/min) | - | - | - |
Maksymalny moment obrotowy z systemem zarządzania mocą (nm przy obr/min) | 1 173 przy 1 400 | 1 194 przy 1 400 | 1 282 przy 1 400 |
Przyrost momentu, tryb standardowy/zarządznia mocą (%) | 40 / - | 32 / - | 28 / - |
Pojemność zbiornika paliwa/mocznika (l) | 410 / 96 | 630 / 96 | 630 / 96 |
Przekładnia standardowa
Typ przekładni napędowej | S-Control CVT-Przekładnia bezstopniowa | S-Control CVT-Przekładnia bezstopniowa | S-Control CVT-Przekładnia bezstopniowa |
Maksymalna prędkosć jazdy do przodu (km/h) | 40 Eco / 50 Eco | 40 Eco / 50 Eco | 40 Eco / 50 Eco |
Powershuttle | Standard | Standard | Standard |
Biegi pełzające | zintegrowany | zintegrowany | zintegrowany |
Wał odbioru mocy
Rodzaj WOM | Elektrohydrauliczny, z dostępnym automatycznym sterowaniem WOM | Elektrohydrauliczny, z dostępnym automatycznym sterowaniem WOM | Elektrohydrauliczny, z dostępnym automatycznym sterowaniem WOM |
Prędkość standardowa WOM przy obrotach silnika | 540 / 540E / 1 000 / 1 000E przy 1 930 / 1 598 / 1 853 / 1 583 | 540 / 540E / 1 000 / 1 000E przy 1 930 / 1 598 / 1 853 / 1 583 | 540 / 540E / 1 000 / 1 000E przy 1 930 / 1 598 / 1 853 / 1 583 |
Prędkość opcjonalna przy obr/min | - | - | - |
Napęd jezdny grupowy | - | - | - |
Typ wału | 1 3/8-calowy (1 3/8-calowy, 6 wypustów lub 1 3/4-calowy, 20 wypustów) | 1 3/8-calowy (1 3/8-calowy, 6 wypustów lub 1 3/4-calowy, 20 wypustów) | 1 3/8-calowy (1 3/8-calowy, 6 wypustów lub 1 3/4-calowy, 20 wypustów) |
Przedni WOM i zaczep
Prędkość standardowa przy obr/min | 1 000 / 1 000E przy 1 886 / 1 585 | 1 000 / 1 000E przy 1 886 / 1 585 | 1 000 / 1 000E przy 1 886 / 1 585 |
Udźwig zaczepu przedniego (kg) | 5 821 | 5 821 | 5 821 |
Napęd i układ kierowniczy (przeniesienie napędu)
2WD | - | - | - |
4WD | Tak | Tak | Tak |
Zawieszenie osi przedniej | Standard | Standard | Standard |
Kąt skrętu (°) | 55 | 55 | 55 |
Minimalny promień skrętu (m) | 7,7 | 7,7 | 7,7 |
Typ blokady mechanizmu różnicowego osi tylnej | Wielotarczowy mokry z systemem zarządzania | Wielotarczowy mokry z systemem zarządzania | Wielotarczowy mokry z systemem zarządzania |
Typ hamulca roboczego | Załączane hydraulicznie, mokre, wielotarczowe, samonastawne | Załączane hydraulicznie, mokre, wielotarczowe, samonastawne | Załączane hydraulicznie, mokre, wielotarczowe, samonastawne |
Układ przeciwblokujący ABS | Opcja | Opcja | Opcja |
Układ hydrauliczny
Typ układu | Pompa o zmiennym wydatku, z kompensacją ciśnienia/przepływu | Pompa o zmiennym wydatku, z kompensacją ciśnienia/przepływu | Pompa o zmiennym wydatku, z kompensacją ciśnienia/przepływu |
Maks. natężenie przepływu pompy w wersji standardowej / opcji (l) | 165 / - | 165 / 220 | 165 / 220 |
Ciśnienie w układzie (bar) | 215 | 215 | 215 |
Typ sterowania | Elektroniczne sterowanie zaczepem (EHC) ze sterowaniem podczas jazdy | Elektroniczne sterowanie zaczepem (EHC) ze sterowaniem podczas jazdy | Elektroniczne sterowanie zaczepem (EHC) ze sterowaniem podczas jazdy |
Maks. udźwig | 11 058 | 11 058 | 11 058 |
Udźwig wg normy OECD, w całym zakresie przy 610 mm (kg) | 10 305 | 10 305 | 10 305 |
Maks. liczba międzyosiowych zaworów hydrauliki zewnętrznej | 5 elek. | 5 elek. | 5 elek. |
Maks. liczba międzyosiowych zaworów hydrauliki zewnętrznej | 3 | 3 | 3 |
Sterowanie czasowe zaworami hydrauliki zewnętrznej | 0-60 sekund | 0-60 sekund | 0-60 sekund |
Kategoria | Kat. III N | Kat. III / IV N | Kat. III / IV N |
Kontrola poślizgu | Standard | Standard | Standard |