thumbnail
Dodane: 17 lipiec 2020 Aktualizowano 10 sierpień 2022

Ciągnik Steyr Profi CLASSIC Agroperfekt

Podstawowy model ciągnika Profi Classic, posiadający na wyposażeniu seryjnym mechaniczne zawory hydrauliki zewnętrznej, pompę o stałej objętości skokowej i niskoprofilowy dach cechuje wyśmienita funkcjonalność. Dzięki ekologicznemu układowi neutralizacji spalin Hi-eSCR zastosowanemu w 4-cylindrowych (o pojemności 4,5 l), jak i 6-cylindrowych (o pojemności 6,7 l) silnikach diesla z turbosprężarką, chłodnicą powietrza dolotowego i układem wtrysku typu Common-Rail ciągniki z łatwością spełniają wymogi unijnej normy emisji spalin Euro IV i tym samym gwarantują ekonomiczność użytkowania przez długi czas.

KABINA

Dzięki komfortowej kabinie serii Profi Classic nawet bardzo długie zadania stają się przyjemnością. Niezależnie od rodzaju terenu i podłoża, po którym porusza się Profi Classic, kabina zapewnia zawsze maksymalny komfort jazdy i bezpieczeństwo. Dostęp do kabiny jest możliwy z obu stron, jest ona dostępna zarówno z niską, jak i z wysoką kabiną, a także z amortyzacją.
 

WIDOCZNOŚĆ

Dzięki panoramicznej kabinie opartej na 4 słupkach z obszernymi przeszklonymi powierzchniami, przezroczystym oknem dachowym i jednoczęściowej szybie przedniej operator cieszy się idealną, nieograniczoną widocznością we wszystkich kierunkach. Pakiet świateł roboczych LED gwarantuje doskonałą widoczność również po nastaniu zmroku.
 

SILNIK

Elektronicznie sterowane silniki diesla już przy niskich prędkościach obrotowych bez wysiłku radzą sobie z każdym wyzwaniem. W ciągnikach serii Profi zastosowano silniki o mocy znamionowej od 116 do 145 KM, przy czym w głównym zakresie roboczym silnika, mieszczącym się w przedziale od 1500 do 1900 obr/min, system Power Plus pozwala rozwinąć dodatkową moc, sięgającą nawet 34 KM.
 

PRZEKŁADNIA

Podczas prac nad przekładniami ciągników STEYR Profi priorytetem numer jeden była wydajność. Przekładnie te, w zależności od wariantu, wyposażone są zawsze w rewers Powershuttle i 4-stopniowe przełączanie pod obciążeniem. Do wyboru jest skrzynia biegów S-Control TM 4 16x16 z prędkością 40 km/h oraz 32x32 z biegami pełzania.


WOM

Wał odbioru mocy w serii Profi Classic obsługuje trzy wybierane przez operatora prędkości. Aby równocześnie wykorzystywać narzędzia z przodu i z tyłu ciągnika, na przykład podczas pracy łączonej z kosiarką przednią i tylną, dostępny jest opcjonalnie przedni TUZ z WOM, znacznie zwiększający produktywność.
 

HYDRAULIKA

Układ zawieszenia, podobnie jak dodatkowe urządzenia sterownicze modeli STEYR Profi Classic napędzane są przez układ hydrauliczny OCLS (otwarty obieg oleju) o natężeniu przepływu 86 l/min lub układ hydrauliczny CCLS (zamknięty obieg oleju) o natężeniu przepływu 121 l/min. System ten gwarantuje pełną wydajność we właściwym czasie i miejscu.
 

KOMFORT PROWADZENIA

Moc modeli Profi Classic można przenosić na podłoże w komfortowy dla kierowcy sposób, celem jej optymalnego wykorzystania. Umożliwia to aktywne zarządzanie trakcją, a także szereg innych elementów wyposażenia ciągnika, optymalizujących proces kierowania i hamowania ciągnika w każdej sytuacji.
 

Silnik

Liczba cylindrów 4
Typ Silnik wysokoprężny z szyną Common Rail, 16-zaworowy, z turbosprężarką i chłodnicą międzystopniową
Poziom emisji Stage IV
Pojemność silnika 4 485

Charakterystyka silnika

Maksymalna moc silnika z systemem zarządzania mocą (KM(KW)) 145 (107)
Maksymalna moc silnika (KM (kW)) 125 (92)
Prędkość obrotowa silnika przy maksymalnej mocy (obr/min) 1 800 - 1 900
Znamionowa moc silnika z systemem zarządzania mocą (KM(KW)) 131 (96)
Znamionowa moc silnika (KM (kW)) 116 (85)
Znamionowa prędkość obrotowa silnika 2 200
Maksymalny moment obrotowy z systemem zarządzania mocą (nm przy obr/min) 590 przy 1.500
Maksymalny moment obrotowy z systemem zarządzania mocą (nm przy obr/min) 528 przy 1 500
Przyrost momentu, tryb standardowy/zarządznia mocą (%) 41 / 42
Pojemność zbiornika paliwa/mocznika (l) 210 (250) / 39,5

Przekładnia standardowa

Typ przekładni napędowej S-Control 4-biegowa 16x16 Semi-Powershift
Maksymalna prędkosć jazdy do przodu (km/h) 40
Powershuttle Standard
Biegi pełzające -

Opcjonalna przekładnia 1

Typ przekładni napędowej S-Control 4-biegowa 32x32 Semi-Powershift
Maksymalna prędkosć jazdy do przodu (km/h) 40
Powershuttle Standard
Biegi pełzające Standard

Wał odbioru mocy

Rodzaj WOM Ze zmianą kierunku, z progresywnym załączaniem elektro-hydraulicznym
Prędkość standardowa WOM przy obrotach silnika 540 / 540E / 1 000 przy 1 969 / 1 546 / 1 893
Prędkość opcjonalna przy obr/min 540E / 1 000 / 1 000E przy 1 592 / 1 893 / 1 621
Napęd jezdny grupowy Opcja
Typ wału 1 3/8-calowy (1 3/8-calowy, 6 wypustów)

Przedni WOM i zaczep

Prędkość standardowa przy obr/min 1 000 przy 1 895
Udźwig zaczepu przedniego (kg) 2 800 / 3 100

Napęd i układ kierowniczy (przeniesienie napędu)

2WD -
4WD Tak
Zawieszenie osi przedniej Opcja
Kąt skrętu (°) 55
Minimalny promień skrętu (m) 4,6
Typ blokady mechanizmu różnicowego osi tylnej Wielotarczowy mokry z systemem zarządzania
Typ hamulca roboczego Załączane hydraulicznie, mokre, wielotarczowe, samonastawne
Układ przeciwblokujący ABS -

Układ hydrauliczny

Typ układu Pompa o stałym wydatku (Pompa o zmiennym wydatku i z kompensacją natężenia przepływu)
Maks. natężenie przepływu pompy w wersji standardowej / opcji (l) 86 / 121
Ciśnienie w układzie (bar) 190 / 210
Typ sterowania Elektroniczne sterowanie zaczepem (EHC) z funkcją sterowania zaczepem podczas jazdy
Maks. udźwig 7 115 / 7 864
Udźwig wg normy OECD, w całym zakresie przy 610 mm (kg) 6 796
Maks. liczba międzyosiowych zaworów hydrauliki zewnętrznej 4 mech.
Maks. liczba międzyosiowych zaworów hydrauliki zewnętrznej 2
Sterowanie czasowe zaworami hydrauliki zewnętrznej -
Kategoria Kat. II / III
Kontrola poślizgu Opcja