Dzięki komfortowej kabinie serii Profi Classic nawet bardzo długie zadania stają się przyjemnością. Niezależnie od rodzaju terenu i podłoża, po którym porusza się Profi Classic, kabina zapewnia zawsze maksymalny komfort jazdy i bezpieczeństwo. Dostęp do kabiny jest możliwy z obu stron, jest ona dostępna zarówno z niską, jak i z wysoką kabiną, a także z amortyzacją.
Dzięki panoramicznej kabinie opartej na 4 słupkach z obszernymi przeszklonymi powierzchniami, przezroczystym oknem dachowym i jednoczęściowej szybie przedniej operator cieszy się idealną, nieograniczoną widocznością we wszystkich kierunkach. Pakiet świateł roboczych LED gwarantuje doskonałą widoczność również po nastaniu zmroku.
Elektronicznie sterowane silniki diesla już przy niskich prędkościach obrotowych bez wysiłku radzą sobie z każdym wyzwaniem. W ciągnikach serii Profi zastosowano silniki o mocy znamionowej od 116 do 145 KM, przy czym w głównym zakresie roboczym silnika, mieszczącym się w przedziale od 1500 do 1900 obr/min, system Power Plus pozwala rozwinąć dodatkową moc, sięgającą nawet 34 KM.
Podczas prac nad przekładniami ciągników STEYR Profi priorytetem numer jeden była wydajność. Przekładnie te, w zależności od wariantu, wyposażone są zawsze w rewers Powershuttle i 4-stopniowe przełączanie pod obciążeniem. Do wyboru jest skrzynia biegów S-Control TM 4 16x16 z prędkością 40 km/h oraz 32x32 z biegami pełzania.
Wał odbioru mocy w serii Profi Classic obsługuje trzy wybierane przez operatora prędkości. Aby równocześnie wykorzystywać narzędzia z przodu i z tyłu ciągnika, na przykład podczas pracy łączonej z kosiarką przednią i tylną, dostępny jest opcjonalnie przedni TUZ z WOM, znacznie zwiększający produktywność.
Układ zawieszenia, podobnie jak dodatkowe urządzenia sterownicze modeli STEYR Profi Classic napędzane są przez układ hydrauliczny OCLS (otwarty obieg oleju) o natężeniu przepływu 86 l/min lub układ hydrauliczny CCLS (zamknięty obieg oleju) o natężeniu przepływu 121 l/min. System ten gwarantuje pełną wydajność we właściwym czasie i miejscu.
Moc modeli Profi Classic można przenosić na podłoże w komfortowy dla kierowcy sposób, celem jej optymalnego wykorzystania. Umożliwia to aktywne zarządzanie trakcją, a także szereg innych elementów wyposażenia ciągnika, optymalizujących proces kierowania i hamowania ciągnika w każdej sytuacji.
Silnik
Liczba cylindrów | 4 |
Typ | Silnik wysokoprężny z szyną Common Rail, 16-zaworowy, z turbosprężarką i chłodnicą międzystopniową |
Poziom emisji | Stage IV |
Pojemność silnika | 4 485 |
Charakterystyka silnika
Maksymalna moc silnika z systemem zarządzania mocą (KM(KW)) | 145 (107) |
Maksymalna moc silnika (KM (kW)) | 125 (92) |
Prędkość obrotowa silnika przy maksymalnej mocy (obr/min) | 1 800 - 1 900 |
Znamionowa moc silnika z systemem zarządzania mocą (KM(KW)) | 131 (96) |
Znamionowa moc silnika (KM (kW)) | 116 (85) |
Znamionowa prędkość obrotowa silnika | 2 200 |
Maksymalny moment obrotowy z systemem zarządzania mocą (nm przy obr/min) | 590 przy 1.500 |
Maksymalny moment obrotowy z systemem zarządzania mocą (nm przy obr/min) | 528 przy 1 500 |
Przyrost momentu, tryb standardowy/zarządznia mocą (%) | 41 / 42 |
Pojemność zbiornika paliwa/mocznika (l) | 210 (250) / 39,5 |
Przekładnia standardowa
Typ przekładni napędowej | S-Control 4-biegowa 16x16 Semi-Powershift |
Maksymalna prędkosć jazdy do przodu (km/h) | 40 |
Powershuttle | Standard |
Biegi pełzające | - |
Opcjonalna przekładnia 1
Typ przekładni napędowej | S-Control 4-biegowa 32x32 Semi-Powershift |
Maksymalna prędkosć jazdy do przodu (km/h) | 40 |
Powershuttle | Standard |
Biegi pełzające | Standard |
Wał odbioru mocy
Rodzaj WOM | Ze zmianą kierunku, z progresywnym załączaniem elektro-hydraulicznym |
Prędkość standardowa WOM przy obrotach silnika | 540 / 540E / 1 000 przy 1 969 / 1 546 / 1 893 |
Prędkość opcjonalna przy obr/min | 540E / 1 000 / 1 000E przy 1 592 / 1 893 / 1 621 |
Napęd jezdny grupowy | Opcja |
Typ wału | 1 3/8-calowy (1 3/8-calowy, 6 wypustów) |
Przedni WOM i zaczep
Prędkość standardowa przy obr/min | 1 000 przy 1 895 |
Udźwig zaczepu przedniego (kg) | 2 800 / 3 100 |
Napęd i układ kierowniczy (przeniesienie napędu)
2WD | - |
4WD | Tak |
Zawieszenie osi przedniej | Opcja |
Kąt skrętu (°) | 55 |
Minimalny promień skrętu (m) | 4,6 |
Typ blokady mechanizmu różnicowego osi tylnej | Wielotarczowy mokry z systemem zarządzania |
Typ hamulca roboczego | Załączane hydraulicznie, mokre, wielotarczowe, samonastawne |
Układ przeciwblokujący ABS | - |
Układ hydrauliczny
Typ układu | Pompa o stałym wydatku (Pompa o zmiennym wydatku i z kompensacją natężenia przepływu) |
Maks. natężenie przepływu pompy w wersji standardowej / opcji (l) | 86 / 121 |
Ciśnienie w układzie (bar) | 190 / 210 |
Typ sterowania | Elektroniczne sterowanie zaczepem (EHC) z funkcją sterowania zaczepem podczas jazdy |
Maks. udźwig | 7 115 / 7 864 |
Udźwig wg normy OECD, w całym zakresie przy 610 mm (kg) | 6 796 |
Maks. liczba międzyosiowych zaworów hydrauliki zewnętrznej | 4 mech. |
Maks. liczba międzyosiowych zaworów hydrauliki zewnętrznej | 2 |
Sterowanie czasowe zaworami hydrauliki zewnętrznej | - |
Kategoria | Kat. II / III |
Kontrola poślizgu | Opcja |